Vliegwiel magnetisme

taiko18

New Member
Hallo allemaal,
Ik heb een sym fiddle 2, 2009 met een sym motorblok. Onlangs( door vermoeidheid) is het blok uit de kofferbak gevallen omdat ik het de achterklep niet goed dicht had gedaan, waardoor het blok op de vliegwiel terecht kwam en krukas.
Bij het plaatsen van een nieuwe krukas en nieuw vliegwiel merk ik dat ik het vliegwiel met lichte kracht zo van de krukas kan aftrekken. Het vlieg wiel heeft aan de binnenkant krukas ingang een hele lichte beschadiging.
Nu is de vraag, kan dat de oorzaak zijn of is de krukas toch misschien krom?
Of kan dat ook een indirecte gevolg van de ontsteking zijn, omdat deze ook magnetisch is?
 
Advertisement - register to remove this

Dus de vraag is of dat ie door die kras makkelijk van je as af komt en of je daaraan kan zien of je kruk krom is . Ik zeg nee had je de onsteking ook al geplaatst of gewoon ff kijken zonder en hoort het zooitje bij elkaar
 
Hallo erg bedankt voor je antwoord. Met de juiste gereedschap alles er in gemonteerd. Maakt deze weer geen vermogen. Dus als ik het gas steeds meer open draai slaag hij weer af. Ik denk dat het twee oorzaken kan hebben. ( zitten ook nieuwe keerringen )Klepspeling en of de ontsteking
Ik dacht nog heel vaag een soort zacht schrapend / ratelend geluid in het begin te horen dus gelijk weer afgezet. Bij de tweede keer niet meer dus toch nog even de cilinder checken. Hier zitten ook nieuwe veren erin en heb voor het monteren alles nog even goed ingevet met olie. Commentaren zijn welkom...
 
Back
Top