Vliegwiel kaduuk

ik heb het nu ook gehad.. met mijn Ice :(
maar ik zag bij fred motoren van die malossi vliegwielen, die waren volgen hun lichter en gingen niet meer kapot.
iemand ervaring mee???
 
Originally posted by Honda NSR-II
Door gare ontsteking >> gaar tijdstip >> gaatje in zuiger gebrand? >> minder/geen compressie?

Is misschien dus je zuiger ook nog eens weggefikt..

+ verkankert lager...
 
ik d8 ik haal ff de koelvin van m'n typhoon eraf om ff 't vliegwiel te checken.

Is dit nou het oude type?

vliegwieltyphoon.jpg


En dit de nieuwe?

vliegwielnrg.jpg
 
Remco (gilera85) had dit ook, ik had dat ding er een keer afgehaald, ook allemaal stukken afgebroken. Toen heeft Joël ook een stukje van zijn blok afgefreesd meen ik :)
 
Dat de stukken uit de vliegwiel vlogen heb ik ook gehad met mijn Runner , had laats mn blok gesplits,toe viel het me opeens op,maja voor die tijd liep ie er perfect mee,toch maar even een andere vliegwiel scharrelen! Greetz!! :->
 
ik heb dit dus ook gehad zoals sjoerd vertelde...
Joel heeft toen stukje weggefreesd van het carter, nu rij ik dus al 2000 km met nieuw vliegwiel en geen problemen en draai toch best wel wat toeren 12500 ongeveer. Dus dit is zeker aan te raden als je wat toeren draait met originele onsteking
 
malossi heeft sins kort ook een aangepast vliegwiel voor piaggio scooters met oa. een sterkere magneet uit 1 stuk (gaat met een beetje mzzl ok niet kapot) hij is beter uitgelijnd en is lichter dan het orginele vliegwiel.
 
Uhhhmmm, sorry dat ik oud topic ophaal maar was opzoek naar info over dat vliegwiel gezeik @ pia...

Mijn project komt uit '98, maar heeft een vliegwiel gelijk aan het oude vliegwiel dat te zien is op de foto een pagina eerder...

En ding is nooit aangepast geweest... zei de vorige eigenaar.

Maareh, dat oude type vliegwiel moet het wel gaan houden voor een tijdje icm met team 70?

Greetz
 
Ik denk dat dat er mee te maken heeft hoeveel toeren je van plan bent te gaan rijden met die cil, volgens mij knallen die dingen boven een bepaald toerental ergens bij de 13.500 in de buurt (of gewoon helemaal niet), ik reed er 13.200 toeren mee en er beurde nix :p

succes.....
 
Ik denk dat ie het wel gaat houden met standaard team hoor, gewoon dat randje ff wegfrezen. Niet al te zieke toerentallen gaan draaien. :)


Mjah, ik draaide 15300 RPM en toen knalde m'n Top Racing baggerkrukas door onbalans vant vliegwiel :p
 
Back
Top