Vliegwiel kaduuk

lauwegast

Well-Known Member
Mijn scooter start niet meer en nou bleken er allemaal groeven en deuken in de binnenkant van me vliegwiel te zitten!
kan dit de reden zijn?
het leek of me zuigerveren of waren: eerst gepruttel, toen haperen + knallen uit de uitlaat, toen totala niet meer op toeren komen en toen uitvallen en amper compressie (gebeurde in 2km rijden)
 
Advertisement - register to remove this

zeker piaggio scooter? daar gaan de vliegwielen regelmatig van kapot. de stukken magneet pleuren er spontaan uit.

nooit!! wasbenzine ofzo gebruiken om een piaggio vliegwiel schoon te maken.

als er dus stukken magneet ontbreken is dit zeker weten de reden dat je scooter sputtert en knalt uit de uitlaat.
 
Originally posted by jorick
zeker piaggio scooter? daar gaan de vliegwielen regelmatig van kapot. de stukken magneet pleuren er spontaan uit.

nooit!! wasbenzine ofzo gebruiken om een piaggio vliegwiel schoon te maken.

als er dus stukken magneet ontbreken is dit zeker weten de reden dat je scooter sputtert en knalt uit de uitlaat.

jup... pia..
maar je hebt ook malossi vliegwielen als ik die neem i.c.m. een malossi tc unit zal dit dan veel schelen in prestaties in vergelijking met een malossi binnenrotor?
 
Je hebt ook kans dat je meer als alleen je vliegwiel moet vervangen. Was bij mij ook, spoelen waren ook kapot gegaan.

Zijn die malossi vliegwielen lichter dan ofzo? Heb er nog nooit van gehoord.
 
jah lichetr en steviger materiaal maar wel 125 euro en hoeveel zit je dan nog bij een binnenrotor vandaan kan je beter bij leggen lijkt me..
 
iedereen die een redelijke setup heeft en met std. vliegwiel rijdt krijgt vroeg of laat te maken met scheurende vliegwielen....

uitgezonderd de oude type vliegwielen :)
 
Soms heb je er ook al kans op als je alleen al al je begrenzers eruit hebt. Had gozertje hier met zijn zip ook.

Daarom heb ik ook een oude type vliegwiel :)
 
Originally posted by Patrick
iedereen die een redelijke setup heeft en met std. vliegwiel rijdt krijgt vroeg of laat te maken met scheurende vliegwielen....

uitgezonderd de oude type vliegwielen :)

Geldt dit voor pia én mina? Heeft mina ook 'oud type' vliegwiel? Wat is er anders?
 
Hoe kan je zien of je een oud of nieuw vliegwiel hebt? En kan je het nieuwe type ook aanpassen zodat het niet zo snel scheurt???
 
Ik had (heb) oud type vliegwiel en die is nou ook verrot....

vliegwiel4.jpg


Nou vrees ik dat dit opnieuw zal gebeuren als ik een andere erop zet.... en een race-ontsteking heb ik nu effe geen behoefte aan.
 
Originally posted by Dust Devil
Ik had (heb) oud type vliegwiel en die is nou ook verrot....

vliegwiel4.jpg


Nou vrees ik dat dit opnieuw zal gebeuren als ik een andere erop zet.... en een race-ontsteking heb ik nu effe geen behoefte aan.

dit is GEEN oud type vliegwiel dewd :)
 
Die was inderdaad afgedraaid door ene meneer Elffers... Dit verbeterd het vliegwiel natuurlijk niet, maar is hoogstens leuk voor de massatraagheid...
 
Mensen,

Het probleem bij Piaggio is dat bij redelijk toerende setups het vliegwiel het carter raakt, met de nodige schade tot gevolg.
De oplossing is gewoon een stukje van het carter weg te frezen, ter hoogte van de spoelgang, maar dan aan de vliegwielkant natuurlijk...
Je kunt als het goed is de "aanloopplek" zien op het carter, dus weet je waar je moet gaan frezen.
Dat is iets wat ik standaard doe als ik aan een blok werk, en het helpt gegarandeerd, ik heb in het verleden ook 3 vliegwielen versleten, waarvan ook 1 oud type (te herkennen aan de grotere openingen) !!
 
Back
Top