vlaggen

tomster

Well-Known Member
vinden jullie ook niet dat er beter op gelet moet worden bij geel en bij blauw en ook dat er aan de snelheid gedacht moet worden en niet in hallen bij geel
 
Advertisement - register to remove this

Als er geel gegeven wordt ben ik zelf ook altijd erg oplettend bovenaan in de toren... Mocht er echt opvallend ingehaald worden onder geel dan wordt het ook wel gemeld. Wordt het door iemand anders gezien (ook buiten de betreffende baco post) dan wordt dat ook gemeld.

Blauw is altijd al moeilijk geweest, zeker nu in de Stage6 Cup. Hij wordt zo goed mogelijk gegeven waar het kan door baco's die al meerdere malen hebben gevlagd en de rijders/posities goed kennen en kunnen volgen. Ook via de tijdswaarneming worden de eerste rijders wel regelmatig doorgegeven. We doen ons best hiervoor dat de kopgroep zo weinig mogelijk gehinderd wordt.

Verder hebben we binnenkort nog wel een aantal dingen te bespreken ivm vlaggen binnen het baco team. :)

Ook de vlaggenstokken moeten nog ingekort worden, dat blijkt ook prettiger/duidelijker om te vlaggen. Kleine dingen soms, maar dat maakt alles wat aangenamer. Net als binnenkort parasols voor de zon en koeltassen ed. Misschien wel luxe, maar deze mensen mogen verwend worden ! ;)

Het is niet de meest leuke taak om de hele dag in de hete zon of in de regen op de baan te zitten, maar wel echt mooi om de wedstrijden echt zo dicht te volgen. Vooral bij geel wordt er nu meestal snel gereageerd en/of via portofoon doorgegeven. Ook het schoonmaken van de baan oid wordt steeds meer een routine. Alles kan altijd beter (dat is met gewoon alles zo), maar ik ben zelf dankbaar voor iedereen die deze taak op de schouders wil nemen zodat de wedstrijden mogelijk zijn ! Ik weet wel zeker dat al deze mensen hun best doen :winner:

Voor Spa hebben we ons Belgisch baco team die ook op de motorcircuits vlaggen. Dat gaat prima !!

Hulde aan deze mensen... !
Soms nog wel eens even de rijders die ook even moeten opletten als er een vlag gezwaaid wordt.. buiten de finishvlag dan ;)

Iemand die zich nog geroepen voelt om het baco team verder uit te breiden graag ! Misschien uit kennissen- of vriendenkring van de rijders die graag een handje willen toesteken om alles goed te laten verlopen tijdens zo'n dag. Meld je aan.. of als er vragen zijn, stel ze maar...
 
Last edited:
Ik werd ingehaald onder geel na start/finish en er werd niets aan gedaan.
Ik zeur niet snel, maar ik vind dat wel één van de belangrijkste dingen waar op gelet moet worden.
 
Ik heb er opzich wel last van gehad, in de 2e manche verloor ik de aansluiting met Gilbert Bloemers omdat ik opgehouden werd door een achterblijven die pas 3 bochten later een blauwe vlag kreeg, toen was Gilbert hem helaas allang gevlogen! :) In mijn helm zat ik toen te vloeken en te tieren, maar heb er achteraf niets meer over gezegd simpelweg omdat ik al dacht dat de blauwe vlag goed werkend krijgen @ stage6 bijna onmogelijk is. Maar als het beter kan, graag natuurlijk :p
 
Ik heb er ook best last van gehad, Ik zat een halve ronde achter een achterblijver zonder dat hij me ook maar een klein stukje ruimte gaf om me voorbij te laten.. En de blauwe vlag werd ook niet gegeven.. En dit is meerdere keren gebeurd in beide races. Ik snap zelf ook zoals Pronk ook al zegt dat het erg moeilijk is.. Maar beter mag altijd :)
 
Ik denk persoonlijk dat het niet beter te krijgen is, dan het nu is.... Je moet als koploper gewoon zorgen dat je meer moet 'vechten' om voorbij de achterblijvers te komen.

Door de beslissing alle scooters gelijke kleuren etc etc te verplichten, is de herkenbaarheid van de identiteit van de rijders erg lastig weer te geven... Voor de monteurs, publiek, maar ook zeeeeer zeker voor de baco's.. (die niet allemaal precies de startstand, kampioenschapstand etc uit hun hoofd weten)

Oftewel... een bijkomend nadeel van dit regelement. Je zal je moeten onderscheiden door je Helm of Pak....
 
ik wist dat dit de aandacht van een aantal mensen zou trekken en jah het kan beter maar wij als rijders moeten er ook op letten en maatig ook je snelheid bij geel en knal niet als een gek door dat ongeluk had ook niet hoeven gebeuren als er goed gevlagt werdt en opgelet werdt door de rijder
 
het kan beter maar wij als rijders moeten er ook op letten en maatig ook je snelheid bij geel en knal niet als een gek door.

Daar ben ik het niet mee eens... Tijdens "Geel" mag je niet inhalen, maar dat betekend niet dat je het gat met je voorganger niet dicht mag rijden :). Tijdens geel zou ik dan ook altijd VOL op het gas blijven gaan, totdat mijn achterwiel in het achterwiel van mijn voorganger zit.....
 
@ Sander: je hebt wel deels een punt. Bij alle sporten waar vlaggencodes gegeven worden is het bij geel de mogelijkheid om 'bij te rijden', alleen is het idd wel zo dat er nog steeds hard gereden wordt en soms ook gevaarlijk wanneer er officials op de baan zijn of iemand op een gevaarlijke plek staat. Dan hoor je wel gewoon snelheid te matigen, wat soms niet gebeurd. Dat heb ik duidelijk ook opgemerkt in Venray. Als er wat gebeurd dan maai je wel even een official onderuit die staat te vegen of iemand te helpen bij de gele vlag. Dat hoort niet geloof ik toch. Dus altijd VOL op het gas is nooit een goede beslissing als je daarmee andere mensen in gevaar kan brengen.
 
Dus altijd VOL op het gas is nooit een goede beslissing als je daarmee andere mensen in gevaar kan brengen.

Klopt...

Maar dat zijn de normen & waarden, en de regels van fatsoen..... Het is alleen niet zo, dat ik me tijdens een gele vlag situatie zal laten 'afzakken' omdat er ergens op de baan iets gebeurd is......


Maar we snappen elkaar denk ik wel ;)
 
Tijdens de Open70 kwalificatie (!) vielen er een paar mensen op het rechte stuk, er stonden officials op de baan te vegen, 2 mensen van te voren geel te vlaggen, maar iedereen knalt gewoon als een debiel door.
Als dat zo doorgaat, moeten we voortaan de wedstrijd stil leggen om stukje baan te vegen? Zelfs in de kwalificatie?

Beter gaan mensen wat aandacht aan die gele vlaggen besteden..
 
Dat roekeloze rijgedrag ook....van die gasten in de open70! Aso's zijn het....stuk voor stuk! :p
 
Bij de keuring een brief/poster ophangen met mededelingen m.b.t. de vlaggen en gedragsregels dan?
+ De mededeling dat er meer op gelet gaat worden. Misschien dat het dan zo moet.
 
Zoals ralf het al zei het ging er niet goed aan toe, er reden en paar randebielen volgas door waardoor er 2 baanofficials in gevaar kwamen dit had ook heel anders af kunnen lopen. Nou wil ik niet de forum opa uit gaan hangen en snap ik de spanning van de wedstrijd ook wel maar denk ook aan de baanofficials want zo gaat het zeker en keer goed fout.
 
@ pruttelbakje ik denk dat 95% van de rijders de vlaggen goed herkent en ook snapt, alleen de consequenties ervan niet.
 
Dat snap ik.
Ik bedoel ook meer een soort affiche dat je je ook echt aan de regels van de vlaggen moet houden.
Op lely ben ik bij het baan vegen ook 1 keer snel weggesprongen omdat ik dacht dat ik geschept zou worden, maakt het wel spannend maar het is makkelijker en leuker voor de rijders en voor de baco's als het sneller voorbij is.
Vandaar een mededeling dat er beter geanticipeerd moet worden op de vlaggen, en als dit niet gebeurt er sneller maatregelen zullen worden genomen.
 
als er geveegt moet worden ligt er iets op de baan, dan moet je de rood gele vlag voeren wat betekend (gevaar er ligt olie (of iets anders) op de baan en kan gladheid veroorzaken,,, dus vaart minderen !!!
bij geel staat alleen opletten en niet inhalen .
 
Back
Top