Vizier vraagje?

MK_GSM

Hengelow!!
Maakt het nog uit welke kleur vizier je heb want ik heb niet nieuwe helm gekocht mét spiegelvizier en kun je daar nou wel of niet een boete voor krijgen?

MVG Dennis
 
Advertisement - register to remove this

maakt dat uit dan? die kleur mag best, rijd zelf ook al 2 jaar met een man on the moon vizier en ben meerdere keren aangehouden maar nooit iets te horen gekregen over me vizier
 
tja dat is moeilijk te zeggen natuurlijk.. alle kunstof soorten zijn verschillend, dus het kan best zijn dat ie in duizend stukken zal klappen, al denk ik dat een beetje zichzelf respecterent helmen/vizieren fabrikant hier wel over nadenkt zodat het voor de rijder niet gevaarlijker word om te vallen..

je kunt het natuurlijk een keer testen }) gewoon ff goed op rammen met een honkbalknuppel..dan weet je het meteen ;)
 
Het mag wettelijk gezien niet...(geloof ik)

Verder weet ik er ook niet veel van...
Als ik zo'n vizier verkoop zeg ik dat er ook bij.

Neem bijvoorbeeld vizier van AGV, CMS en KBC staat op alle vizieren waarschuwingen dat ze niet zijn bedoeld voor de openbare weg en alleen voor circuit gebruik...

laat niet weg dat ik ook zelf een helm heb met een blauw geolied vizier.
Het is alleen 's avonds wat vervelender omdat je alles donkerder ziet.
 
Ze zijn wel van mindere kwaliteit volgens mij:)

Ree namelijk en keer snoeihard met me scoot (130+)Ging weer recht op zitte, wind onder me vizier en scheude zo af, bij de bevestigings punten....
 
tegen mij hebben ze nog nooit wat gezegt in 3 jaar tijd.
Als ze zouden vragen zou ik zeggen dat ik voor de avond een andere helm thuis heb liggen een 2e helm, omdat ik 's avonds bijna nooit rijd, en hij alleen maar voor werk-woon verkeer is bedoeld de scooter.

En dat dit alleen maar veiliger is, omdat de zon nu niet in mijn ogen schijnt.
 
Back
Top