vivacity

Advertisement - register to remove this

Kilometerstand zegt niet zo veel, onderhoudshistorie wel.
Misschien is op die Viva al 3 keren de cilinder/zuiger/zuigerveren gewisseld, wie zal het weten.

Alles valt en staat met het onderhoud en diegene die het onderhoud doet.

De enige goeie manier om te achterhalen of het aan de compressie ligt is om de compressie te meten en dan te beoordelen of de gemeten compressie nog voldoende is.

Persoonlijk denk ik dat het eerder iets te maken heeft met de brandstofvoorziening, maar TS geeft erg weinig info....

Dus @bankhati ,

vertel eens wat er zoal aan je scooter veranderd is (setup dus), wat je kort van te vooren nog veranderd hebt of je hem zo misschien gekocht hebt of wanneer het begonnen is.

Persoonlijk zou ik beginnen met he schoonmaken van de carburateur, ook aan de binnenkant, het controleren van de werking van de vacuumkraan met alle slangen, brandstoffilter, vlotter en vlotternaald functie, vulling van de carburateur, membraan en alle pakkingen, incllusief de keerringen van de krukas.
 
heb ze bij de pizzaboer gezien met 84K!

tijd voor een complete revisie!


Vast met onderhoud toch wel keer de zuigerveren vervangen geweest.

Natuurlijk kan die originele cilinder veel kilometers draaien.
Maar boven de 30.000km met de eerste setje originele zuigerveren kom je op het punt dat hij steeds slechter gaat stationair lopen, steeds uitvallen bij verkeerslicht.. En je merkt het waarschijnlijk ook aan het brandstof verbruik.
 
Back
Top