Voor je onnodig geld gaat uitgeven inderdaad, zoals "eurokit" reeds zei, even meten.
Want jouw probleem kan meerdere oorzaken hebben.
Laad je accu gewoon op met een geschikte acculader voor minimaal 10 tot 15 uren.
Koppel de acculader daarna af en meet na een aantal uurtjes de spanning over de accupolen.
Is deze spanning 12,3 Volt of hoger kun je ervan uit gaan dat de accu in orde is.
Plaats de accu terug in je scooter en sluit hem vervolgens aan.
Start de scooter en meet de spanning over de accu terwijl je gas geeft.
De spanning moet nu stijgen naar een spanning tussen de 14 en 15 Volt.
Doet hij dit, is je spanningsregelaar en daarmee je laadcircuit in orde.
Doet hij dit niet, controleer de wisselspanning op de gele en witte draad.
Ook kijken of je lichtweerstand en je elektrische choke nog in orde zijn want deze twee zijn ook verantwoordelijk om de hoogte van de wisselspanning in toom te houden.
Is 1 van deze of beide niet in orde loopt de wisselspanning te hoog op en kan dit de thyristoren in je spanningsregelaar beschadigen.
Het te hoog oplopen van de wisselspanning door het defect zijn van bovengenoemde componenten is vaak de reden waardoor spanningsregelaars herhaaldelijk defect raken.
Maar het hoeft niet perse je laadcircuit te zijn waar iets scheelt.
Het kan ook nog zijn dat er zaken op je scooter toch stroom blijven trekken terwijl je scooter uit staat.
Dit gebeurt vaak wanneer men after market toestanden op de scooter aansluit zoals bijv alarmen, trackers etc etc .... of kabelbomen heeft verknipt.