Vivacity Wil Niet Starten

yarinl

New Member
Laat ik beginnen om te zeggen dat ik niet veel verstand heb van scooters en dus misschien verkeerde termen gebruik.
Het volgende is gebeurt:
Ik reed rustig met de scooter of een landeggetje en de scooter liep eigenlijk als een zonnetje. Ineens verloor ik vermogen en kwam de scooter tot stilstand. Na veel kicken startte de scooter uiteindelijk weer alleen had ik veel minder vermogen. Na een stukje rijden verloor ik weer al het vermogen en kwam ik weer tot stilstand. Nu kreeg ik hem niet meer aan.

De afgelopen dagen heb ik aan de scooter gesleuteld en de scooter heeft een vonk, heeft voldoende compressie en krijgt brandstof. Ik heb de pakkingen alsnog vervangen. De carburateur heb ik ook schoongemaakt. Ook heb ik achter de carterkap gekeken en daar leek alles intact. Ik gok dus op de CDI maar dit weet ik niet zeker... graag hulp!!

Het gaat om een Peugeot Vivacity uit het jaar 2007.

EDIT: Ik kwam tijdens het uit elkaar halen erachter dat de elektrische choke niet aangesloten was. Heb echter gelezen dat dit alleen voor het starten handig is maar niet nodig. Maar misschien ligt dit anders?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als je vonk hebt ligt het niet aan de cdi.

Waaruit concludeer je dat hij brandstof krijgt?
Hoe weet je of hij voldoende compressie heeft?


Ik veronderstel dat het een 2-takt is, toch?
Heb je genoeg olie in je tankje?

Ligt er ook aan hoe sterk die vonk is, en of dat hij wel vonkt in hogere toeren. Als die dat niet doet, heb je ook niks aan een zwakke vonk.
En een cdi gaat wel vaker kapot op peugeot.
 
Check anders ook nog even je kabelboom vanaf je ontsteking, als hier teveel weerstand zit kan het ervoor zorgen dat je een zwakke vonk hebt, ik heb zelf een vergelijkbaar probleem gehad. Heb je ook al valse lucht gecheckt? Het kan zo zijn dat een van je pakkingen al niet heel goed meer was en dat deze het plots volledig heeft begeven.
 
Check anders ook nog even je kabelboom vanaf je ontsteking, als hier teveel weerstand zit kan het ervoor zorgen dat je een zwakke vonk hebt, ik heb zelf een vergelijkbaar probleem gehad. Heb je ook al valse lucht gecheckt? Het kan zo zijn dat een van je pakkingen al niet heel goed meer was en dat deze het plots volledig heeft begeven.
Koppakking en die andere pakking waarvan ik de naam ben vergeten die tussen de cilinder zit heb ik vervangen. Maar toen ik de cilinderkop eraf schroefde zagen de pakkingen er al goed uit.
 
Ligt er ook aan hoe sterk die vonk is, en of dat hij wel vonkt in hogere toeren. Als die dat niet doet, heb je ook niks aan een zwakke vonk.
En een cdi gaat wel vaker kapot op peugeot.
Hoe herken je een zwakke vonk? Als ik de bougie bij de cilinderkop houd dan is een redelijke vonk te zien. Ook op normaal tempo zover ik dat kan zien.
 
Ik loop een beetje te kloten nu, probeer te achterhalen waar de keerring zich bevindt. Staat verrassend weinig op het internet. Dus bevind deze zich achter het krukastandwiel en degelijke? Voordat ik de hele bende van de krukas trek en erachter kom die keerring ergens anders zit.
 
Jij vroeg waar zitten deze keerringen.
Nou ze zitten aan beide zijden van de krukas.
Ik weet ook niet of jouw probleem hiermee te maken heeft.
Het maakt niet uit waar ze lekken, achter je vliegwiel of achter je vario,
als 1 van beide lekt, trek je op die plaats valse lucht en wordt je brandstofmengsel armer.
 
Jij vroeg waar zitten deze keerringen.
Nou ze zitten aan beide zijden van de krukas.
Ik weet ook niet of jouw probleem hiermee te maken heeft.
Het maakt niet uit waar ze lekken, achter je vliegwiel of achter je vario,
als 1 van beide lekt, trek je op die plaats valse lucht en wordt je brandstofmengsel armer.
Oh okay, ik heb een zuigerstop besteld. Als die binnen is ga ik ermee aan de slag, bedankt.
 
Back
Top