Vivacity Wil Niet Harder Met 50&70cc:s

Shrekkie

Well-Known Member
Mijn peugeot vivacity wilt niet harder dan 69km

Ik rij nu met:
Yasuni R
Polini Vario(6gr rollen)
Malossi Flyclutch
12mm std(sproeier 76)

Met dit setup rij ik dus 69 km niet harder op een digitale koso teller.

Het vreemde is dat ik met dit setup:
Yasuni R
Malossi Sport 70cc RPM Tuned
Stage6 Spruistukmembraankit
21mm Dellorto Carb(sproeier 98)
Polini Vario(5.5gr)
Malossi Fly Clutch

Ook niet harder dan 69 wel een berg trek kracht.

Ik snap er niks meer van.
Ben ten einde Raad.

Mischien kunnen jullie me hiermee helpen?

Ik hoor het wel.

Mzls
 
Advertisement - register to remove this

okej bedankt.

ik heb nu een polini vario en malossi fly clutch met std v-snaar
heb ook de polini v-snaar gehad.

dus ik moet even een malossi multivar kopen en malossi v-snaar?

Ik hoop het snel van je te horen.

Ik rij nu trouwens met 6gr malossi rollen.

Ik hoor het nog wel van je.

Mzls
 
Ik had gisteren nog hetzelfde probleem met mij snor speedake, deze reed met een 70cc malossi sport
19mm dell met malossi membraan en bewerkte inlaat
polini speedcontrol vario en polini 2g koppeling en een proma uitlaat ook niet harder dan 65a70.
Maar wel met een bak trekkracht en best wat toeren op top.
Ik heb er zelf gisteren mee op de bank geweest bij abt in damwoude en daar liep ie zelfs maar 60 op.
Nou dacht ik toen ook van dan heb ik vast een snor vertanding, want hij liep gewoon perfeckt mooi toeren verloop enzo, maar ik kwam er achter dat ik het orginele blok er al af had gesloopt en er een toen des tijds een ander onder had gezet wat zekerweten brom was.
Dus toen begon ik me ook af te vragen wat er mis was.
Ik heb dit vandaag op gelost daar m,n vario en koppeling te vervangen voor malossi multivar en een malossi flyclutch en malossi snaar en nu rijd ie weer z,on 80a85.
Dus het zat hem bij mij in de vario koppeling afstelling.
Dus misshien dat dit bij jou ook het geval is, het probleem hoort in ieder geval vrij hetzelfde.
@melf een peugeot gaat met een 70cc niet meer harder als 85 max 90 dan is vertanding echt aan z,n eind, tenmiste bij speedfight en speedake en buxy blokjes.
Heb namelijk al meerdere leuk opgevoerde peugeot,s gehad en dezen liepen allemaal 85 max 90 (echte km)
Zelf 1 met 13 pk wou ook niet harder als 90 en dan gierde vertanding het uit.


blablaba...

het gaat om teller kilometers , deze zijn bij viva'onderling gelijk , dat gedoe met echte km's en digitale km's slaat nergens op...

bijna iedereen heeft een std teller en niet een digitale teller of wat dan ook, dmet alleen std tellersnelheden kun je goed vergelijken..

en verschillende peugeot blokken kun je niet met elkaar gaan vergelijken...

het gaat hier om een viva..

de vertanding is NIET de oorzaak dat ie niet sneller gaat op dit moment , ik denk dat het puur de afstelling is , en ook de std vario , kopp. etc. zijn gewoon goed , en van die onderdelen ga ik ook uit op dit moment...
 
blablaba...

het gaat om teller kilometers , deze zijn bij viva'onderling gelijk , dat gedoe met echte km's en digitale km's slaat nergens op...

bijna iedereen heeft een std teller en niet een digitale teller of wat dan ook, dmet alleen std tellersnelheden kun je goed vergelijken..



Die echte km zette ik erbij omdat je anders toch een reactie krijgt van"jamaar ik liep wel dik over de 90 op mij teller"
Wat ik ook wel gereden heb maar dat rijd ie dan dus niet.



en verschillende peugeot blokken kun je niet met elkaar gaan vergelijken...

het gaat hier om een viva..




Dit zou kunnen dat viva anders is qua vertanding daarom vermelde ik de type blokje ook.
Maar jij zei dat een peugeot met een 70cc gewoon sneller moet lopen dan 85/90 omdat ie qua timing sneller is.
Dit is dus niet bij alle peugeot,s zo, want speedfight ,speedake ,buxy hebben er qua snelheid winst weinig aan, want harder dan 90(echte km)95 a 100 teller km lopen ze toch niet.





de vertanding is NIET de oorzaak dat ie niet sneller gaat op dit moment , ik denk dat het puur de afstelling is , en ook de std vario , kopp. etc. zijn gewoon goed , en van die onderdelen ga ik ook uit op dit moment..




En waar zeg ik dan dat het de vertanding is?
Ik zeg net zoals jou dat het in de vario koppeling afstelling kan liggen.
Lag het bij mij wel, en dit van hem hoort hetzelfde.
 
Last edited:
okej bedankt.

ik heb nu een polini vario en malossi fly clutch met std v-snaar
heb ook de polini v-snaar gehad.

dus ik moet even een malossi multivar kopen en malossi v-snaar?

Ik hoop het snel van je te horen.

Ik rij nu trouwens met 6gr malossi rollen.

Ik hoor het nog wel van je.

Mzls


Nee je hoeft niks te kopen, de multivar zal als het aan je afstelling ligt net zo reageren als de polini vario.
Ik heb de multivar en snaar niet gemonteerd omdat ik denk dat het beter is, maar om te testen of ie met totaal andere vario en koppeling nog steeds maar 60 zou rijden.
En dat deed ie dus niet.
Dus dat bevestigde mij dat de afstelling, hoe goed het ook trok en klonk toch wat verkeerd was.
Maar met een goede afstelling moet de polini vario het net zo goed doen als een multivar op dit soort setups.
Dus ik zou eens proberen hem anders af te stellen.
Zou er sowieso wat zwaardere gewichtjes indoen, 7,5 a 8gr bv.
 
Last edited:
een andere vario zal nauwelijks tot niks sneller lopen op Peugeot.

Beetje loze opmerking, wie heeft het hier dan over een andere vario?
En dat een andere vario niet sneller gaat is ook niet waar, want een multivar vario is in diameter omtrek een stuk groter dan een orginele vario.
En zal daardoor ook sneller zijn doordat de snaar veel hoger in de vario kan lopen.
Waardoor je dus als het waare een groter voortandwiel hebt.
 
Ja de multivar is qua diameter omtrek groter als mijn polini speedcontrol vario.
Maar denk niet dat dat de reden is dat ie bij jou niet harder wil.
Want de speedcontol is even groot als een orginele vario en deze willen ook op gemak 80/85.
Dus dat moet de polini ook gewoon kunnen.
Dus zou je afstelling eens proberen te veranderen zwaardere gewichtjes(7,5 a 8gr)
En misshien een ander drukveertje(niet een te strakken 1)
Als er dan qua snelheid niks veranderd, dan heb je ben ik bang toch een snorvertanding.
 
Ik zou eerst maar eens zien of je hem met anders afstellen van de vario en koppeling hem niet harder kan laten lopen.
En als dat niet wil, zou ik pas naar een andere vertanding gaan kijken.
 
Back
Top