Vivacity Wil Niet Harder Met 50&70cc:s

Shrekkie

Well-Known Member
Mijn peugeot vivacity wilt niet harder dan 69km

Ik rij nu met:
Yasuni R
Polini Vario(6gr rollen)
Malossi Flyclutch
12mm std(sproeier 76)

Met dit setup rij ik dus 69 km niet harder op een digitale koso teller.

Het vreemde is dat ik met dit setup:
Yasuni R
Malossi Sport 70cc RPM Tuned
Stage6 Spruistukmembraankit
21mm Dellorto Carb(sproeier 98)
Polini Vario(5.5gr)
Malossi Fly Clutch

Ook niet harder dan 69 wel een berg trek kracht.

Ik snap er niks meer van.
Ben ten einde Raad.

Mischien kunnen jullie me hiermee helpen?

Ik hoor het wel.

Mzls
 
Advertisement - register to remove this

Doe er eens veel lichtere rollen in en kijk of hij dan wél veel meer toeren maakt. Zo niet dan is je CDI begrenst (melf lijkt te weten van niet, maar ik weet niet of je de orginele cdi hebt?)
 
dat giere is waarschijnlijk je vertanding!

ooit scooter 2dehands gekocht? kans is er dan dat er een snor blok onder zit. die dus snel is gemaakt toen jjj hem kocht.

ik denk dat je snor vertanding hebt, dus of van een andere peugeot andere vertanding kopen, (maakt niet uit welke allemaal zelfde)

anders malosis 13/35 monteren
 
okej er zit zeker geen snorblok onder denk k

want heb de scooter van een buurjongen gekocht.

die heeft er nooit aan gekloot ofso.

Maar ik ga die vertanding even proberen.

hopen dat het de vertanding is bespaard me weer wat geld voor lagers.
 
Ik zou niet weten waarom hij met slechte lagers op precies dezelfde snelheid blijft hangen met een totaal andere setup.

Je bent van alles veranderd, behalve je overbrenging. Zelfde overbenging + zelfde toerental = zelfde snelheid. Primaire reden voor exact zelfde toerentel met totaal andere setup is electrisch.
Danwel CDI begrenst, danwel iets als een slechte massa. Maar dan zou hij bovenin moeten stotteren en voelbaar inhouden.
 
mja , een std onbegegrensde viva loopt al zo'n 85/90 @ teller mits goed afgesteld.

met een 70cc ga je zeker wel sneller met dezelfde vertanding omdat de timing etc. toch wat anders is , alleen is je vertanding dan te kort voor 70cc maar hij zal zeker sneller moeten gaan , dus dat is niet de directe oorzaak van jouw probleem.

jammer btw dat je een andere cdi unit hebt gekocht , zonde van het geld..
 
als je iemand kent met een viva is het simpel.

je zet je scooter op een kratje ofzo, en zorgt dat je achterwiel vrij kan draaien..

dan trek je je carterkap eraf. en je zet een streepje op je band. en dit streepje zet je gelijk met je veer als je langs je veer kijkt.

dan met je vinger in je koppelingshuis en je gaat links draaien,
tel je aantal slagen totdat je weer je streepje ziet langs je veer op de band.

dat weetje hoeveel slagen je moest draaien om je hele band rond te draaien.

dan doe je ditzelfde bij een andere viva. en als die viva dan een slag minder of een halve slag of iets in die buurt.

is jouw vertanding korter.
 
ik heb geen idee wat ik nu aan moet gaan schaffen.

het zou me massa misgien wel kunnen zijn als k tegen de 60 begin te rijden gaat ie opeens wel veel toeren maken.

en soort trillen lijkt wel.
 
Ik had gisteren nog hetzelfde probleem met mij snor speedake, deze reed met een 70cc malossi sport
19mm dell met malossi membraan en bewerkte inlaat
polini speedcontrol vario en polini 2g koppeling en een proma uitlaat ook niet harder dan 65a70.
Maar wel met een bak trekkracht en best wat toeren op top.
Ik heb er zelf gisteren mee op de bank geweest bij abt in damwoude en daar liep ie zelfs maar 60 op.
Nou dacht ik toen ook van dan heb ik vast een snor vertanding, want hij liep gewoon perfeckt mooi toeren verloop enzo, maar ik kwam er achter dat ik het orginele blok er al af had gesloopt en er een toen des tijds een ander onder had gezet wat zekerweten brom was.
Dus toen begon ik me ook af te vragen wat er mis was.
Ik heb dit vandaag op gelost daar m,n vario en koppeling te vervangen voor malossi multivar en een malossi flyclutch en malossi snaar en nu rijd ie weer z,on 80a85.
Dus het zat hem bij mij in de vario koppeling afstelling.
Dus misshien dat dit bij jou ook het geval is, het probleem hoort in ieder geval vrij hetzelfde.
@melf een peugeot gaat met een 70cc niet meer harder als 85 max 90 dan is vertanding echt aan z,n eind, tenmiste bij speedfight en speedake en buxy blokjes.
Heb namelijk al meerdere leuk opgevoerde peugeot,s gehad en dezen liepen allemaal 85 max 90 (echte km)
Zelf 1 met 13 pk wou ook niet harder als 90 en dan gierde vertanding het uit.
 
Back
Top