Vivacity warmloper gehad

leonaerox

Member
Hallo, mijn vivacity met 26000 km is warmgelopen. Oliepomp slangetje afgebroken heeft zonder olie gelopen en nu weinig compressie. Ik zoek dus een nieuwe cilinderkit. Het is een oud en best wel afgetrapt ding die het prima deed en ik ook maar 1x per jaar van 23:00 tot 4:00 gebruik tijdens luilakken. Ik wil dus geen 100€ uitgeven aan een cilinderkit maar hij moet het natuurlijk wel die paar uur volhouden in die nacht. Nu zag ik een mezoly cilinderkit is dat een beetje goed? Het hoeft geen 10k kilometer mee te gaan.. tis maar voor constant een paar uur rondjes rijden en lawaai maken.
 
Advertisement - register to remove this

Hallo, mijn vivacity met 26000 km is warmgelopen. Oliepomp slangetje afgebroken heeft zonder olie gelopen en nu weinig compressie. Ik zoek dus een nieuwe cilinderkit. Het is een oud en best wel afgetrapt ding die het prima deed en ik ook maar 1x per jaar van 23:00 tot 4:00 gebruik tijdens luilakken. Ik wil dus geen 100€ uitgeven aan een cilinderkit maar hij moet het natuurlijk wel die paar uur volhouden in die nacht. Nu zag ik een mezoly cilinderkit is dat een beetje goed? Het hoeft geen 10k kilometer mee te gaan.. tis maar voor constant een paar uur rondjes rijden en lawaai maken.
Mezoly is het huismerk van Kparts. Dit is niet echt de beste kwaliteit, maar zou je wel kunnen gebruiken.
Wat ik denk ik zou doen is op marktplaats even voor 2ehands kijken, er zijn veel mensen die hun 50cc upgraden naar een 70 oid, deze mensen verkopen dan vaak hun 50cc. Let wel even goed op dat er verschil zit tussen een brom/snor cilinder, dus koop niet de verkeerde haha.
 
Mezoly is perfect voor als t kapot MAG gaan
Geen hoge verwachtingen gewoon rijden dan is t goed spul.en vooral voor de bankrekening.
Tip bij k-parts : bestel alles dubbel… pakkingen ed.. verzenden is gratis boven de 45 meen ik… alles wat je niet nodig blijkt te hebben stuur je terug..kost je 7 euro maar je zit niet verlegen om een domme pakking ofzo.
Post automatically merged:

Ps voor de centen geen troep van andere kopen
 
Last edited:
Zou er zelf geen moeite meer in steken en eventueel voor een andere scooter gaan.

Als je toch iets eronder gaat zetten, neem de goedkoopste.. Want uiteindelijk loopt het toch stuk..
 
Ding heeft mij helemaal niks gekost. En het is maar voor 1x per jaar een paar uurtjes. Ik zet er gewoon een nieuwe zuiger in heb nog een reserve originele cilinder liggen.
 
Back
Top