Vivacity vliegwiel

jessebouwhuis

Well-Known Member
Hallo mensen,

Mijn kickstart zit vast, ik heb de kap waar de kickstart aan zit eraf gehaald ( van dat vliegwiel ) toen had ik het vliegwiel voor me en het bleek dat het linker tandwiel niet meer goed draaide, er zaten haperingen in. nu zie ik in het midden van dat tandwiel een bout van +/- 15 mm doorsnee maar als ik die los wil draaien draait het tandwiel mee, enig idee hoe ik dat los kan krijgen? ik kan het tandwiel nergens goed tegen houden.

probleem 2

als ik een beetje met dat vliegwiel pruts elke keer dan draaid hij wel op gegeven moment wel door als ik de elec. start gebruik. nu heb ik hem aan gekregen, maar toen kwam er een heel raar geluid wat niet normaal is als de scooter aan staat, dus ik heb hem maar weer snel uitgedaan. enig iedee wat dit is?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

hou het volgende keer even bij 1 topic , dit kun je ook in je vorige topic vragen!

dat is geen vliegwiel , dit is de starterkrans /poelie , deze zit op de krukas en heeft 2 functie's namelijk voor het starten , daarvoor zijn de tandjes buitenom en de poeliekant is voor de v-snaar.

deze hoeft er niet af als daar niks mis mee is.

het kleine tandwiel aan de linkerkant is de bendix , deze zit verbonden met een tandwiel met de startmotor ,zodra de startmotor gaat draaien gaat de bendix mee draaien en komt het kleine tanwiel naar voren en begint dus de krukas aan te drijven , hierdoor zal de motor gaan draaien en als het goed is starten.

en als je de startknop los laat zal de bendix weer terug gaan , normaal gesproken , want het komt voor dat ie niet meer uit zichzelf terug gaat en dus de krukas de bendix aan gaat drijven , wat uiteraard niet goed gaat!

de bendix moet er zo uit willen , zonder de starterkrans los te halen!

oh ja , als de bendix eruit is kun je deze eruit laten even en een keer proberen met de kickstarter , kijken wat ie dan doet , maar ie dan nog het geluid ben ik bang dat er iets met je cilinder/zuiger , krukas of lagers of ontsteking is..
 
Back
Top