Vivacity Verliest vermogen

blauweplaatfanaat

New Member
Hallo allemaal , ik heb een vivacity (brom omgekeurd maar is standaard snor)
Ik had een variateurset van stage 6 en voorheen liep die helemaal standaard 55/57.
met de variateurset ging die 65. Nu had ik nog wat onderdelen er onder gezet en wou ik de sproeier veranderen alleen wist ik niet precies waar deze zat dus heb ik maar ( dom ) schroeven uit de carburateur gehaald om te kijken welke de sproeier was. Echter was het mijn luchtschroef en stationair schroef die ik losdraaide dus hierna liep die niet meer. Dat probleem heb ik nu gefixt alleen zit er nu een Stage 6 racing koppeling op met strakke trekveren een stage 6 drukveer en 3 rolletjes van 11,5gr (voorheen 10g) en 3 rolletjes van 10Gr maar nu loopt die maar 45.
weet iemand hoe ik dit kan oplossen? of waar het aan ligt
Post automatically merged:

Ik heb nog rollen van 8,4gr en 11,5gr en 10gr en ik heb een sproeier 58 liggen ( zit een 42/46 in)
Post automatically merged:

Ohja en er zit nog een stage 6 v snaar in en een malossi torque driver. ik zou graag een top van 70/75 willen behalen
Post automatically merged:

Het is een vivacity ( origineel snor maar omgekeurd naar brom vorig jaar ) uit 2005 geen sportline uitvoering Betreft geeoon de normale versie.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heb je ook het bijpassende koppelingshuis? En zal wel te sterke drukveer en trekveren inzitten.
Dus dat zul je moeten testen, net als je rollen. Dat is lastig zo te zeggen. Maar zorg eerst dat je carb goed is afgesteld anders ben je zo klaar met afstellen
 
Hoe stel ik de carb goed af? Ik heb alleen de standaard koppelingshuis, zou je me een van malossi/stage 6 aanraden? en de drukveer heb ik teruggezet naar standaard en hij heeft al wat vermogen terug maar hij komt niet meer boven de 50 terwijl die voorheen 65 liep. De trekveren zijn trouwens Medium (oranje) van stage 6.
 
Als dat ding verder standaard is heeft dat toch geen enkel nut om een andere koppeling te plaatsen. Er zitten nu dus alsnog de verkeerde trekveren in. Meestal kun je die nog wel iets verstellen bij die stage6 koppelingen. Maar ala.je toch niet verder gaat opvoeren is dit alleen maar nutteloos geld wegflikkeren, want sneller optrekken zonder hogere top is bedacht door dezelfde mensen als de paashaas en sinterklaas.

Verder staat het afstellen van je carb hier wel ergens compleet uitlegt als je ff via de search optie zoekt moet het goedkomen
 
Hij is standaard qua vertanding etc. Variateur en dergelijke zijn niet standaard meer. ik ben zeker van plan om verder op te voeren en al helemaal om een hogere top te halen .
 
En hoe stel ik de carb goed af? en wat is het makkelijkste om te veranderen om de 70/75 te halen?
Post automatically merged:

en er zit een leo vince sito plus onder.
Post automatically merged:

Ik heb geen andere trekveren ik heb de standaard trekveren, deze oranje(medium) van stage 6 en witte (slap) van stage 6. ik heb ook nog rollen van 11,6gr , 10Gr en 8,5Gr welke kan ik het beste erin zetten.
 
Back
Top