Kennis van me heeft vivacity snor gekocht. 13000 km op de teller
Na een week volgde problemen. De vivacity start nog wel, rijdt ook nog wel weg maar na een meter of 3 a 4 valt hij helemaal weg. Dit gebeurt zowel met kwart/half/vol -gas. En telkens als je ongeveer 10 km/h rijdt.
Ga je erna weer stilstaan en speel je wat met het gas, dan kan je weer aanrijden maar valt hij weer weg.
Als de brommer op de bok staat, en het achterwiel in de lucht, kun je echter wel op toeren komen, en valt hij ook niet weg of uit oid. Dat is dus alleen als de weerstand aan het achterwiel ontbreekt
Dus we zijn gaan klussen.
Volgende is er aan gebeurd:
-uitlaat vervangen
-zuigerveren vervangen.
-cilinder laten controleren bij dealer (was nog in orde)
-sproeier vervangen naar maat 52 (was 48)
-Bougie vervangen
-Rollen vervangen
-carb helemaal schoongemaakt (luchtschroef @1.5 slag)
-gasnaald op bovenste clipje
-luchtfilter schoongemaakt
-pakkingen vernieuwd
-CDI vervangen (door Kymco versie)
Bougie BPR6HS vonkt wel gewoon. Bobine zit ook nog netjes aan het frame.
De vario en koppeling lijken ook naar behoren te functioneren. V-snaar ligt voor mooi op de vario bus, en achter mooi hoog op de poulies.
Verder zitten er gewoon standaard rollen + veertjes en drukveer in.
CDI inmiddels ook vervangen door eentje van KYMCO (komt van fox af en onbegrensd) Ook dit maakt geen verschil.
Spruitstuk zit vast met die "fijne" moeren, al geprobeerd door inkeping erin te maken met platte schroevendraaier los te krijgen, geen succes.
Maar erg logisch is het ook niet als dit probleem aan het membraam zou liggen. toch?
Iemand enig idee?
alvast bedankt!
Na een week volgde problemen. De vivacity start nog wel, rijdt ook nog wel weg maar na een meter of 3 a 4 valt hij helemaal weg. Dit gebeurt zowel met kwart/half/vol -gas. En telkens als je ongeveer 10 km/h rijdt.
Ga je erna weer stilstaan en speel je wat met het gas, dan kan je weer aanrijden maar valt hij weer weg.
Als de brommer op de bok staat, en het achterwiel in de lucht, kun je echter wel op toeren komen, en valt hij ook niet weg of uit oid. Dat is dus alleen als de weerstand aan het achterwiel ontbreekt
Dus we zijn gaan klussen.
Volgende is er aan gebeurd:
-uitlaat vervangen
-zuigerveren vervangen.
-cilinder laten controleren bij dealer (was nog in orde)
-sproeier vervangen naar maat 52 (was 48)
-Bougie vervangen
-Rollen vervangen
-carb helemaal schoongemaakt (luchtschroef @1.5 slag)
-gasnaald op bovenste clipje
-luchtfilter schoongemaakt
-pakkingen vernieuwd
-CDI vervangen (door Kymco versie)
Bougie BPR6HS vonkt wel gewoon. Bobine zit ook nog netjes aan het frame.
De vario en koppeling lijken ook naar behoren te functioneren. V-snaar ligt voor mooi op de vario bus, en achter mooi hoog op de poulies.
Verder zitten er gewoon standaard rollen + veertjes en drukveer in.
CDI inmiddels ook vervangen door eentje van KYMCO (komt van fox af en onbegrensd) Ook dit maakt geen verschil.
Spruitstuk zit vast met die "fijne" moeren, al geprobeerd door inkeping erin te maken met platte schroevendraaier los te krijgen, geen succes.
Maar erg logisch is het ook niet als dit probleem aan het membraam zou liggen. toch?
Iemand enig idee?
alvast bedankt!