Vivacity valt uit

Status
Not open for further replies.

vivaspin

Banned
Mijn vivacity start erg moeilijk. Sinds de vorige topic heb ik er veel aan veranderd.

gisteren heb ik er een sproeier 74 in gedraaid(wat natuurlijk veel te groot is). Met 70 startte die wel, maar viel na 200m uit.

Met 74 stotterde de scooter, en kwam niet eens vooruit, dus heb ik de luchtschroef meer uit gezet(2,5slagen uit) eerst op 1,5.

Dus toen reed de scooter eigenlijk perfect. Dus ik heb er toen ongveer 2km mee gereden, en ik heb ook op top gereden(75).

Maar toen stond ik voor de stoplicht viel ie uit, en startte niet meer.

Wat moet ik nu precies doen?
 
Advertisement - register to remove this

Ja, ik heb een andere bobine eringezet. En toen reed ie ook beter, heb er toen 2km mee gereden. Maar viel toen uit:D

edit: die bobine had ik geleend van een vriend, was een vivacity snor, en ik heb brom dus dat maakt niets uit tog?
 
Last edited:
Vervangen: Bougie, bobine(geleend van een snor vivacity), vlotter+naald, sproeiers(groter+kleiner), elek. choke, heel de carburateur geleend van vivacity brom.

Dus wat het miss nog kan zijn: Ontsteking?CDI?spanningsregelaar?
 
idd jah van carterkap naar je frame moet wel alle 2 opgeschuurd zijn

als je ontsteking niet werkt dan idd ff kijken naar je cdi
en wat doet de scooter nu wel en niet dat hij niet start

krijgt hij benzine,vonkt hij,genoeg compressie etc
 
Compressie heeft de scooter.
Benzine krijgt ie ook.

Vonk krijgt ie ook, mooi paarsblauw. Maar als ie een vonk krijgt dan is CDI, bobine en ontsteking tog goed, of zie ik dat nou verkeerd:#?
 
Ik heb net sproeier 62 erin gedaan, scooter rijd nu goed, en start elke keer na 5x kicken. Loopt ook goed stationair, en trekt ook goed op.

Alleen als die stationaair loopt, dan stroomt er benzine uit de carburateur.

zenithcarburateurcopybv3.jpg


Bij het rode puntje stroomt er benzine uit.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top