Vivacity valt soms weg

Ruud_53

Well-Known Member
Hallo, mijn naam is Ruud en ben nieuw op dit forum. Ik weet niet of dit het juiste forum is voor mijn vraag, zoniet dan hoor ik wel. Goed, even een korte inleiding, een jaar geleden kocht ik een vivacity, bouwjaar 2006, van een collega en was helemaal in orde. Maar sinds kort valt hij weg alsof hij verzuipt. Dan laat ik het gas los en daarna doet hij het weer.
Maar afgelopen donderdag viel de motor helemaal stil en kreeg hem niet meer aan de praat, behalve wat stationair gepruttel, maar als ik gas gaf viel hij weer uit.
Nu stond ik dicht bij een scooterzaak, van Nieuwkerk in Amstelveen. Na hem achtergelaten hebbende kreeg ik 's middags een sms-je dat hij klaar was.

En nu komt, de voorlamp en remblokken waren vervangen, op mijn verzoek, maar ook de zuiger en de uitlaat, niet op mijn verzoek.
Ook is de sproeier vervangen.
Maar volgens de monteur was de scooter weer als nieuw. Nadat ik betaald had, 247 Euro, reed ik vol goede moed weg, maar na 20 meter rijden viel mijn scooter weer uit, maar nu stotterde hij heel erg. Maar viel ook weer uit.
Even eerst naar de werkplaats gegaan en kreeg te horen dat het een electronisch probleem was.
Daarna naar de winkel aan de voorzijde en daar kreeg ik te horen dat het waarschijnlijk een vastloper was en dat de cylinder vervangen moest worden.
Kijk, ik ben 53 jaar en je kan mij alles wijs maken qua scooter techniek, maar heb heel snel door als ik, zeg maar getild word.
Toen ik de verkoper confronteerde met de uitspraak van de monteur ging de verkoper zich ietwat ongemakkelijk gedragen en stoof naar de werkplaats en kwam terug met de mededeling dat de scooter gemaakt zou worden en dat er geen extra kosten berekend zouden worden.

Maar tot nu toe heb ik mijn scooter nog niet terug, en iedere keer als ik bel krijg ik een ander verhaal te horen. "Is nog niet klaar, nee het regent nu gaan we geen proefrit maken, nee de monteur is net even weg" enz, enz.
Ik word er zo langzamerhand knettergek van. Nu ben ik van nature een rustig persoon maar ben op een punt gekomen om een scooter door de ramen van zijn winkel te smijten.

En nu mijn vraag, sorry voor de lange inleiding, wat zou de storing kunnen zijn? En wat zijn mijn rechten als ik toch een rekening gepresenteerd krijg.

De scooter is helemaal standaard en er is nooit iets aan veranderd. Ik hoop dat iemand op dit forum een antwoord heeft zodat ik weet waar ik aan toe ben en zodoende een weerwoord kan geven aan de verkoper.

Alvast bedankt,

Ruud.
 
Advertisement - register to remove this

Als de monteur zegt dat de cilinder ''stuk'' is dan had hij dat vanaf het begin wel gemerkt toen hij de zuiger had vervangen. Dus aan de cilinder ligt het niet. Ik heb ook een Peugeot Vivacity en heb deze probleem ook gehad. Toen ik naar de monteur ging en met hetzelfde verhaal aankwam heeft hij gezegd dat de zuiger kapot is. Maar ik geloofde er niets van en heb toen een nieuwe bougie bij hem gekocht en gemonteerd.
Toen reed de scooter weer goed. Een aantal dagen erna nieuwe luchtfiler erin gezet om hem perfect te laten rijden. Nu rijd ie erg goed en zonder problemen. Dus probeer dat eens even. Waarschijnlijk is er iets met jouw carburateur. Hoeveel KM Heeft de scooter erop zitten?
 
meestal gaan de cilinders wel zo'n 30.000 km mee , en dan zet je er een nieuwe zuiger in en gaat ie weer een poos (peugeot dan)

de scooter rookte niet extreem? en reedt nog de juiste snelheid?

een zuiger en uitlaat vervangen gebeurd meestal in overleg , ik kan er niet over oordelen eigenlijk omdat ikde scooter niet heb gemaatk , maar het is toch wel raar te noemen dat je een scooter brengt omdat ie slecht loopt , en bij het ophalen nog slecht loopt..

ik zou wel even zorgen dat je de rekeningen bewaard , ik zou zeker nog even langs gaan en duidelijk laten merken dat het er niet mee eens bent hoe de gang van zaken is daar.

verder , bekijk even of het bedrijf bij de bovag is , dat scheelt ook een stuk , en kun je eventueel beter verhaal halen..

voor nu vind ik het een vreemd verhaal ,vooral omdat een vivacity doorgaands weinig problemen geeft.

ik zou het nog even afwachten , en mischien is het straks prima klaar , het is iig geen nette bedoeling!!

mja , zo zijn er zoveel zaken die zeggen dat ze kunnen repareren 8P
 
Nee, de scooter rookte niet extreem en de snelheid was altijd ongeveer 55 kilometer.
Ik heb deze tent wel even opgezocht op het net, en er waren meer mensen met klachten over van Nieuwkerk. Ga toch maar even aan de goede man vragen of zijn tanden goed verzekerd zijn.x|
 
Last edited:
een neef van mij maakt kunstgebitten e.d. , kun je meteen zijn adres meegeven :X

nee , maar even serieus , gewoon netjes blijven , maar wel op een kwade toon zeggen dat je niet echt gecharmeerd bent van de situatie , en dat je nu wel graag een keer je brommer terug wilt , en lopend..

dat er meerdere klachten zijn wil opzich niet zoveel zeggen , er zijn altijd mensen bij die ook onterecht nog zeuren en dit meteen overal vermelden.

dus ga niet blindelings uit van wat anderen zomaar zeggen.

maar het is en blijft natuurlijk niet netjes , maar zoals ik al eerder zei , ik weet alleen wat jij me verteld ,en er zijn altijd 2 kanten aan het verhaal ;)
 
Je helemaal gelijk, er zijn altijd twee kanten. Heb voor de zekerheid toch maar even mijn rechtsbijstand verzekering gebeld, en weet wat mijn rechten zijn.
Vanmorgen met de scooterzaak gebeld, heb iid laten weten dat ik het niet eens was met de gehele gang van zaken en ook verteld dat ik niet de eventuele kosten zou betalen want ik had al voor een reparatie betaald. Waarop de medewerker zei, "tot nu toe nog niet".
Waarop ik antwoorde, "en die gaan er ook niet komen".
En vanmiddag kreeg ik een sms-je dat hij klaar was en de kosten zijn 0.00 Euro. Ga mijn scooter morgen ophalen. Ik laat zeker even weten hoe het afgelopen is.

Bedankt voor de reacties,:winner:

Ruud.
 
Heb mijn scooter opgehaald en direct een flink stuk gereden en vertoonde geen gebreken meer. Rijd wel iets langzamer, misschien toch maar een beetje opvoeren+ralf+Het stotteren na de eerste reparatie werd, volgens de medewerker, veroorzaakt door de olie die gebruikt werd om de zuiger te smeren. Er is ook een nieuwe bougie ingezet. Eind goed al goed.
En wanneer ik besluit om de scooter te tunen kom ik zeker terug op dit forum.

Ruud.
 
Back
Top