Vivacity? Valse lucht?

Betarr

New Member
Hallo iedereen, ik heb sinds kort een vivacity gekocht met vast loper. Ik heb de cilinder en zuiger erafgehaald en een nieuwe cilinder gemonteerd. Membraan schoongemaakt en carb schoongemaakt. Nu wou ik hem starten, maar liep hij eerst slecht en nu helemaal niet meer. Als ik remreiniger in de carb spuit loopt ie ff maar valt weer uit als ik gas geef. Als ik blijg sprayen bij de voetpakkimg onder de cilinder en membraan en gas geeft loopt ie goed. Nu heb ik zelf alles nagekeken en kon niet veel vinden. Ik heb zelf vloeibare pakking bij de normale pakking gedaan en nogsteeds hetzelfde probleem. Wat kan dit zijn?

Advertisement - register to remove this

Ik heb nog een paar dingen geprobeerd. Hij starte wel als ik de elektrische choke eraf haalde en mijn duim voor dat gat hield, kaar ook nogsteeds kei hoog in toeren. En heb op mijn voetpakking zelfs onder vloeibarepakking gedaan, in het midden papieren pakking en daar boven nog vloeibaar en nogsteeds trok hij daar valse lucht. Ook tussen mijn carb en spruitstuk als ik daar deo spoot valt ie uit.

Een voetpakking en daar naast ook vloeibare pakking,
zo werkt het natuurlijk niet.
Ik zou zelf de cilinder er af halen en het carter waar de cilinder op komt goed schoon maken van restjes pakking zodat het netjes vlak is
en daarna een nieuwe pakking monteren.
Zo hoort het en zou het ook moeten werken.

Je weet hoe je een cilinder moet monteren toch?
Kruislings aan draaien met 10 Nm of gewoon goed vast maar niet super strak vast ,
als je dat verkeerd doet of te los vast zet kan ik me voor stellen dat daar ergens een kiertje of iets zal ontstaan wat valse lucht geeft.

Last edited:
Back