Vivacity usb poort

Vivacity08

New Member
hoi ik heb een vraagje ik ga morgen mn nieuwe vivacity ophalen waar ik graag een usb oplaadpunt in wil maken het betreft een vivacity 70cc 2takt mijn vraag is kan dat en hoe en waar moet ik rekening mee houden zoals volt etc. Ook vroeg ik me af of deze een temperatuurmeter nodig heeft? En iemand nog vette iedeen voor een kleurtje?

Advertisement - register to remove this

waar moet ik rekening mee houden zoals volt etc.
Zou de usb lader , of sigaretten aansteker aansluiting , op de geschakelde plus van het contactslot zetten , ik dacht de zwarte draad , maar even meten met een spanning zoeker . Je kan hem ook regelrecht op de accu zetten , met een zweefzekering ertussen , maar dan zou ik een sigaretten aansteker aansluiting nemen , anders heb je met een usblader 12v , gelijk lekstroom . Als het een lucht gekoelde is , is Temp meter is niet noodzakelijk . Verder is de kleur een geval van eigen smaak , ik zelf vindt die verf die verandert van kleur , als je van diverse kanten kijkt erg mooi.
Gelezen dacht ik , dat @bartj zijn kappen er ook mee gespoten heeft

Bedankt voor de reactie! Ik ga hem dan waarschijnlijk op het contactslot aansluiten en moet dat dan ook op een zekering? Had even een filmpje gekeken online alleen ging dat om een piaggio zip en werd verteld dat dit niet bij alle scooters zo gaat. Dus moet ik dan gwn een kabeltje naar de geschakelde plus en die andere naar een zekering?

Als het goed is , zit er al een zekering tussen dan , dus + kabel naar de geschakelde plus , en de massa op een boutje op het frame , even goed schoonmaken . meestal zit de regelaar of claxon ook met een draad op het frame , daar zou ik hem bij doen . Let wel goed op dat je met een usb lader ook plus op plus hebt , en met een sigaretten aansteker , de middelste pool op plus .

De draadkleur van "Massa" bij Peugeot is groen en geschakelde plus inderdaad zwart.
Massa vind je ook bij het contactslot maar zoals @trabiarie reeds heeft geschreven, vind je die groene draden (massa) bij meerdere componenten op de scooter.
Dus, een beetje afhankelijk van waar je de usb-aansluiting gaat plaatsen, neem je natuurlijk de dichtstbijzijnde of indien gemakkelijker ook bij het contactslot.

Back