Ik heb een Vivacity brom uit 2005 welke zeer slecht optrekt tot ongeveer 15 KM/H. De scooter is nog standaard behalve de uitlaat, hier zit een gianelli reverse onder.

Ik heb al de trekveren, drukveer en rolletjes vervangen om de standaard setup van de vivacity te herstellen om te kijken of dit zou helpen (9 gram rolletjes en standaard trek en drukveer). Het helpt echter niks, de trekkracht boven de 15 KMH is alleen maar minder geworden zelfs! V-Snaar staat nog goed op spanning en hier missen ook geen stukken uit.

Kan iemand mij hierbij uit de brand helpen? Ik zou zelf nu echt niet meer weten wat het is, ook niet na het speuren op het forum. Alvast bedankt voor jullie hulp!

(Zou een filmpje met het gedrag van de vivacity jullie trouwens kunnen helpen om tot een betere oplossing te komen?)
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb al de trekveren, drukveer en rolletjes vervangen om de standaard setup van de vivacity te herstellen.

Zou fijn zijn als je er even erbij vermeld welke onderdelen dit dan zijn..

Je probleem is gewoon scooter is slecht afgesteld. Ook handig om de KM stand te vermelden, want het kan best een oude ding zijn met veel kilometers. En als je de 20.000km al gepasseerd bent is een nieuwe vario ook wel aan te raden.. Je kan in prenciepe gewoon een nieuwe originele kopen. Ding is ongeveer 40 euro.
 
Met standaard bedoel ik dat de originele onderdelen er weer op zitten (originele trekveer, drukveer en 9 gr rollen). Kilometerstand is 15106 KM, maar de vario zag er ook wel gewoon goed uit
Post automatically merged:

Ik heb al de trekveren, drukveer en rolletjes vervangen om de standaard setup van de vivacity te herstellen.

Zou fijn zijn als je er even erbij vermeld welke onderdelen dit dan zijn..

Je probleem is gewoon scooter is slecht afgesteld. Ook handig om de KM stand te vermelden, want het kan best een oude ding zijn met veel kilometers. En als je de 20.000km al gepasseerd bent is een nieuwe vario ook wel aan te raden.. Je kan in prenciepe gewoon een nieuwe originele kopen. Ding is ongeveer 40 euro.

Met standaard bedoel ik dat de originele onderdelen er weer op zitten (originele trekveer, drukveer en 9 gr rollen). Kilometerstand is 15106 KM, maar de vario zag er ook wel gewoon goed uit
 
De scooter is nog standaard behalve de uitlaat, hier zit een gianelli reverse onder.

Dan moet je deze afstellen:

* Grotere sproeier (richting de 80)
* Strakkere trekveren (15%)
* En als de hernemingen slecht zijn de originele drukveer vervangen voor iets sterkere. (7%)
 
Ahh oke, standaard uitlaat zou dus beter zijn? Voor normaal gebruik dan wel


Ik raad je aan een sito plus 568.. Presteerd beter dan de originele uitlaat *heeft iets weg van de leovince sp3 / touring)*

Met de juist afstelling vliegt die al weg, met originele looks (moet je wel even de prop uit de uitlaat verwijderen)
 
Ik raad je aan een sito plus 568.. Presteerd beter dan de originele uitlaat *heeft iets weg van de leovince sp3 / touring)*

Met de juist afstelling vliegt die al weg, met originele looks (moet je wel even de prop uit de uitlaat verwijderen)
Dan rijd je toch ook sneller?
 
De scooter is nog standaard behalve de uitlaat, hier zit een gianelli reverse onder.

Dan moet je deze afstellen:

* Grotere sproeier (richting de 80)
* Strakkere trekveren (15%)
* En als de hernemingen slecht zijn de originele drukveer vervangen voor iets sterkere. (7%)

Heb de sproeier vervangen voor een maat 76, nu trekt de scooter goed op, maar alleen zonder het luchtfilter aanzuiggedeelte. Als ik deze er wel op doe gaat de scooter niet harder dan 3 KMH en trekt hij dus bijna niks.
 
Back
Top