Hoi,

Ik heb een Peugeot Vivacity uit 2005 en deze komt echt heel langzaam op snelheid en trekt bij lage toeren bijna niet. Als hij koud is komt hij ook niet verder dan ongeveer 20 km/h. Boven ongeveer 20 km/h begint de vivacity wel opeens heel snel op te trekken en trekt deze eigenlijk heel goed door. Ik dacht zelf dat dit wel eens aan te strakke trekveren bij de koppeling zou kunnen liggen, omdat de koppeling bij wegkomen ook laat aangrijpt. Er zit een Giannelli uitlaat als aanpassing op de Viva. Maar voordat ik de boel openmaak leek het me eerst verstandig om hier eens informatie op te doen en met deze post misschien ook anderen te helpen met hetzelfde probleem! Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb vandaag de koppeling eraf gehaald om de trekveren van de gele trekveren te wijzigen naar de normale trekveren. Toch blijft de scooter als hij koud is niet goed trekken. Hij wil dan zelfs eventjes niet harder dan 10 KM/H. Het is trouwens een 2-takt. Ook heb ik in duitsland euro 95 getankt in plaats van E10 in de hoop dat dit het zou oplossen, maar dit hielp ook niet. Ik zou dit probleem graag willen oplossen en hoop daarom op reacties want zelf zou ik niet weten waaraan dit kan liggen. V-Snaar was heel en in goede staat en de koppeling zag er ook nog heel goed uit. Zou iemand weten waarom de scooter zo langzaam en niet verder dan 10KM/H trekt bij koude motor?
 
brom / snor? Welke gianelli uitlaat zit eronder. Wellicht handig om even te vermelden. Rolletjes / variateur al na gezien op slijtage?
Heb je de riem gecontroleerd op slijtage? Hoe lang zit de variateur er al erin. (dat ding gaat ook geen eeuwen mee. (20.000km) op ze max.
 
Het is een bromscooter. Er zit een Gianelli Reverse uitlaat onder. Variateur en rolletjes heb ik ook al beleken en deze zagen er goed uit. Riem zag er ook nog goed uit. Hoe lang de variateur er in zit zou ik echt niet weten. Heb de scooter nog niet zo lang. Kilometerstand staat wel op 14.567, maar de teller kan natuurlijk vervangen zijn. Maar als de scooter warm is trekt die gewoon wel goed, vooral boven de 20 KM/H.
 
Ik heb de scooter weer even deels uitelkaar gehaald en zag dat de stekker van de choke een rode stekker is, terwijl de aansluiting van de scooter wit is. Dit lijkt me dus een aftermarket choke, zijn deze slecht? Ook heb ik de koppeling nog eens bekeken en zag ik dat er een rode drukveer inzit. Kan deze drukveer ook mijn probleem veroorzaken?
 
Hoi,

Ik heb een Peugeot Vivacity uit 2005 en deze komt echt heel langzaam op snelheid en trekt bij lage toeren bijna niet. Als hij koud is komt hij ook niet verder dan ongeveer 20 km/h. Boven ongeveer 20 km/h begint de vivacity wel opeens heel snel op te trekken en trekt deze eigenlijk heel goed door. Ik dacht zelf dat dit wel eens aan te strakke trekveren bij de koppeling zou kunnen liggen, omdat de koppeling bij wegkomen ook laat aangrijpt. Er zit een Giannelli uitlaat als aanpassing op de Viva. Maar voordat ik de boel openmaak leek het me eerst verstandig om hier eens informatie op te doen en met deze post misschien ook anderen te helpen met hetzelfde probleem! Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik heb sinds gisteren de snorscooter uitvoering vd jouwe. Ik denk ook de choke. Maar de mijne , snorscooter,2 takt snelle uitlaat, trekt rustig naar de 20 en vd 25 naar 55 behoorlijk hard.

Dus rond die snelheid gebeurt er wel iets. Rond die 20 km per uur.
Maar 1x op de startknop,en het is dat ik voorstander van warmrijden ben, maar ook koud wil hij meteen naar de top.
 
Je heb hele grote kans dat het je drukveer in combi met trekveertjes zijn trek het uitelkaar pak een iets lichtere drukveer en test wat 't doet een drukveer is nog geen tientje
T zou alleen heel vreemd zijn dat ie het niet zou hebben als ie warm is maar dat is dus niet het geval gewoon testen pak om te beginnen malossi witte drukveer met gele trekveertjes ofzo de eerste 20km doet de koppeling dus daar zal het ergens zitten
 
Je heb hele grote kans dat het je drukveer in combi met trekveertjes zijn trek het uitelkaar pak een iets lichtere drukveer en test wat 't doet een drukveer is nog geen tientje
T zou alleen heel vreemd zijn dat ie het niet zou hebben als ie warm is maar dat is dus niet het geval gewoon testen pak om te beginnen malossi witte drukveer met gele trekveertjes ofzo de eerste 20km doet de koppeling dus daar zal het ergens zitten
Dat is de reden dat ik aangaf dat de mijne, zelfde model bouwjaar alleen snor, bij de 20 of 25 iets doet, schakelen wilde ik zeggen maar is een variomaat.
 
Hij schakelt zo'n beetje over op de variateur maar je weet niet wat zo'n kerel van een vorige eigenaar d'r mee heb gedaan had een keertje een scooter overgekocht waar letterlijk alles aan de afstelling verkeerd was net alsof ze een malossi sport 70cc helemaal afgesteld hadden en dan een standaard blokkie voor de verkoop erop hadden gedaan
 
Hij schakelt zo'n beetje over op de variateur maar je weet niet wat zo'n kerel van een vorige eigenaar d'r mee heb gedaan had een keertje een scooter overgekocht waar letterlijk alles aan de afstelling verkeerd was net alsof ze een malossi sport 70cc helemaal afgesteld hadden en dan een standaard blokkie voor de verkoop erop hadden gedaan
Ik heb die uitdrukking van "schakelen" vaker gehoord, maar is toch een variomaat...schakelt toch niet?
 
Niet letterlijk schakelen maar loopt over in zegmaar door dat overschakelen trekken sommige scooters autowheelie als je dat zo afstelt maar dat is gewoon puur kut moet je nie hebben
 
Ik heb er al wel standaard trekveren in nu, maar zal even gele halen. Welke drukveer heb jij er in gezet dan? Omdat mijn blok ook gewoon standaard is behalve de uitlaat. Als hij koud is trekt ie niet verder op dan de +/- 15 KMH, maar ik dacht dat dat eraan lag dat ie koud niet genoeg toeren maakt om over te schakelen. Als ie warm is loopt ie wel gewoon 60, maar trekt ie ook slecht onder de 20 KMH. Maar dit zou dan wel aan de rode drukveer liggen. Bedankt!
Je heb hele grote kans dat het je drukveer in combi met trekveertjes zijn trek het uitelkaar pak een iets lichtere drukveer en test wat 't doet een drukveer is nog geen tientje
T zou alleen heel vreemd zijn dat ie het niet zou hebben als ie warm is maar dat is dus niet het geval gewoon testen pak om te beginnen malossi witte drukveer met gele trekveertjes ofzo de eerste 20km doet de koppeling dus daar zal het ergens zitten
 
Back
Top