Vivacity teruggevallen in snelheid

Ixolos

New Member
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Peugeot Vivacity 45km/h, echter is deze een deel van z'n vermogen verloren.
Eerder haalde deze scooter 55 km/h op de teller, inmiddels is dit teruggevallen naar 35 km/h met een slap optrekvermogen.

Ik heb zelf inmiddels de luchtfilter schoongemaakt, de sproeiers en de carburateur schoongespoten, echter is het probleem nog steeds aanwezig.
Tevens zijn inmiddels de Vario en de rollen vervangen, alle overige onderdelen aan deze scooter zijn origineel en nog nooit vervangen in 28.000 km. Datum eerste toelating is 2007

Heeft iemand van u een idee waar ik verder nog kan zoeken om dit te herstellen.
Bij voorbaat dank,

Robbin
 
Advertisement - register to remove this

Om de nabij de 20.000km word er ook wel eens de zuigerveren vervangen.. Dan zijn ze aan hun einde om nog dezelfde prestaties te krijgen als voorheen.

Het werkt nog wel, maar de compressie is niet meer zoals die voorheen was.. Verbruik gaat ook omhoog want door openingen die je veren achter laat word daar gewoon benzine damp door geperst (omdat er compressie druk is boven de zuiger)
 
Allereerst bedankt voor al jullie reacties.
Ik ben inmiddels al 1,5 maand bezig met het uitvoeren van jullie tips en die van de dealer. Tot op heden is het probleem nog steeds niet verholpen.

De volgende onderdelen zijn inmiddels vervangen:
Zuiger, zuigerveren, Bougie, Vario, Rollen, Koppeling, Trekveertjes en de sproeier van de carburateur.
Verder heb ik schoongemaakt: Luchtfilter, uitlaat en carburateur.

Ik hoop dat jullie nog meer ideeen hebben naar de oorzaak hiervan.
Mvg Robbin
 
Cilinder moet altijd nagemeten worden voordat je een nieuwe zuiger en veren gaat monteren.. En ook worden bekeken of het niet zinvol is om een complete nieuwe cilinder kit te monteren.. Dit alles heeft te maken met de oude omstandigheden waar in de cilinder ze werk heeft gedaan en hoe er mee is omgegaan door de vorige eigenaar. Bij zo`n kilometer stand is er vaak ook wel iets meer aan de hand.. Kan ook zijn dat de wiellagers in het voorwiel op zijn en het wiel nog wel draait, maar niet meer zo soepel draait toen de lager nog nieuw waren..

Voor de rest moet er eigenlijk van alles na worden gekeken, riem, rolletjes en alle slijtage onderdelen..
 
Back
Top