Startproblemen waren echter bij de originele carb ook. Alleen sprong hij na lang doorstarten wel aan en reed hij bijna weg op de choke.
Al eens op valse lucht getest ?
Loopt de scooter onregelmatig stationair ?
Wat is de kleur van de bougie nadat je de scooter goed warm gereden hebt ?
Compressie al eens gemeten of laten meten ?
Juiste bougie voor wat betreft warmtegraad ?
Juiste elektrode-afstand bougie?
Pickupspoel juiste afstand tot nokje vliegwiel?
Vliegwiel niet verdraaid door niet gemonteerd spietje op de krukas?
Mooie blauwe en regelmatige vonk bij kicken of starten met de e-start?
Wordt de bougie wel nat na een paar startpogingen?
Welke cdi zit erin, de originele of aftermarket rommel want slecht starten is vaak een euvel bij de zogenaamde aftermarket "snelle" cdi's. (timing bij starten (zeer lage) toerentallen klopt vaak niet)
Carburateurkanaaltjes, sproeiers en mengbuizen goed schoon ?