Vivacity start niet

Jits

New Member
Scooter is
Vivacity 2 2005
50 cc
2 takt
boegie 21mm

21369 km
volledig standaard behalve: (zo ver ik weet)
15mm carb 1:1 (namaak)
powerfilter
Ik heb geen idee hoe groot me sproeier is, dit staat er ook niet op

Ik was aan het rijden en ineens stopte hij ermee. Ik kijken, luchtfilter (powerfilter) eraf gevallen. Dat ding lopen zoeken met weinig geluk. (Ik heb ook geen idee hoelang ik heb gereden zonder dat filter erop)
Toen had ik een nieuwe powerfilter gekocht deze kwam binnen ik denk mooi. Eraan doen en gassen. Nou dit was dus niet zo. Hij deed hert toen voor een kleine 500m en daarna stopte hij ermee. Dit filter is wel iets groter ook de aansluiting is groter ik had eerst een 28mm nu heb ik een 35mm, maar die heeft wel een fitting erin naar 28, dus hij paste wel en hij was ook gewoon luchtdicht erop gezet.
dus ik vraag me af wat het probleem is. Moet ik een grotere sproeier kopen, een kleiner power filter kopen, of is er iets heel anders aan de hand

Wat ik al geprobeerd heb:
-Ik krijg hem wel gestart als ik me hand op het luchtgat hou, maar daarna valt hij ook meteen weer uit.
-Ik heb gekeken of er geen vuil naar binnen is gekomen (sproeier doorgeblazen)
-Caberateur was van binnen redelijk schoon

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Misschien vuil naar binnen gezogen , en staat het membraam nu open , of erger , zit het tussen de zuiger en cilinder .
En wat doet hij met het originele filter ?
Origineel filter heb ik niet ik heb hem namelijk overgekocht van iemand en niet die erbij gekregen, maar ik heb een nieuw standaard filter besteld dus ga dat ook proberen

En Waar kan ik mijn membraam vinden dan check ik dat ook gelijk

Back