Dus de scooter was toch al niet in orde want waarom kicken als je een elektrische start hebt?
Dat denk ik persoonlijk ook ofschoon [USER=93157]@Clery21[/USER] dit tegenspreekt.
Scooters met een lage compressie starten over het algemeen vlotter met remmenreiniger en blijven daarna ook min of meer lopen door de snelle opbouw van de compressie door het stationair toerental dat altijd sneller is dan kicken of elektrisch starten bovendien wordt door het opwarmen van de cilinder en zuiger de compressie ook al iets hoger.
Dus mijn inschatting is dat de compressie aan de lage kant is.
Krijgt de scooter wel genoeg smering of mengde de vorige eigenaar zelf en heb jij na de aankoop nog eens goed getankt zonder er 2-takt olie bij te kiepen?
Heb je de carburateur al eens schoongemaakt?
Is er een goeie vonk?
Heb je de compressie al eens gemeten.
Wordt de bougie vochtig/nat na een paar startpogingen of blijft deze droog?