Vivacity start niet meer

Clery21

New Member
Hallo,

Ik heb eergisteren een viva city opgehaald (2t 2005) eerste scooter.

Toen ik hem ophaalde starte hij gewoon na 1x kicken maar die volgende dag starte hij niet meer, ik heb toen wat remreiniger gebruikt op de cilinder kop, bougie, in laat hij het luchtfilter en een beetje op de carb en na wat gekloot en gekick startte hij weer, en het begin een beetje stroef en liep hij niet stationair maar toen ik hen een beetje warm liet lopen wel. Een 30 minuten wou ik er op rijden maar toen stotterde de scooter en kon ik niet volgas, hij liep ook niet stationair. Ik ben weer naar huis gereden met moeite en heb wat remreinger weer gespoten maar nu start hij hele maal niet meer. Ik denk dat ik in totaal wel 30x heb gekickt maar hij start gewoon niet, wat kan het probleem zijnn
 
Advertisement - register to remove this

Toen ik hem ophaalde starte hij gewoon na 1x kicken
Dus de scooter was toch al niet in orde want waarom kicken als je een elektrische start hebt?

Verkoper is waarschijnlijk zo slim geweest om hem warm te laten lopen voor je kwam.
Dat denk ik persoonlijk ook ofschoon @Clery21 dit tegenspreekt.

Scooters met een lage compressie starten over het algemeen vlotter met remmenreiniger en blijven daarna ook min of meer lopen door de snelle opbouw van de compressie door het stationair toerental dat altijd sneller is dan kicken of elektrisch starten bovendien wordt door het opwarmen van de cilinder en zuiger de compressie ook al iets hoger.

Dus mijn inschatting is dat de compressie aan de lage kant is.
Krijgt de scooter wel genoeg smering of mengde de vorige eigenaar zelf en heb jij na de aankoop nog eens goed getankt zonder er 2-takt olie bij te kiepen?
Heb je de carburateur al eens schoongemaakt?
Is er een goeie vonk?
Heb je de compressie al eens gemeten.
Wordt de bougie vochtig/nat na een paar startpogingen of blijft deze droog?
 
Back
Top