Vivacity snor valt uit bij vol gas

Delacour

New Member
Hallo,

Ik heb een Peugeot Vivacity Sportline uit 2003 van stal gehaald welke altijd goed heeft gelopen, echter wanneer k hem nu start ( 1 keer kicken) dan valt hij uit wanneer ik eenmaal vol gas geef, als ik gewoon rustig de snelheid opbouw dan is er rijd hij wel goed.

De setup is als volgt:

Snor met 49cc cilinder
originele Sito uitlaat met prop eruit
52 sproeier
prop uit luchtfilter
Verder alles origineel
Gasnaald staat op middelste stand afgesteld.
Luchtschroef 1,5 slag open
Brandstofschroef 1 slag open

Met de laatste 2 heb ik al eens gespeeld, maar merk ik geen echte verbetering.

Bijgaand enkele foto's van mijn bougie nadat ik er een 10 minuten mee heb gereden.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, alvast bedankt!
 

Attachments

  • IMG_0340.JPG
    IMG_0340.JPG
    13.5 KB · Views: 22
  • IMG_0341.JPG
    IMG_0341.JPG
    15 KB · Views: 26
Advertisement - register to remove this

Hallo,

Je bougie is zwart en nat zo te zien.

Welke maat sproeier heb je op je Peugeot zitten?

Reageert de motor wel tijdens het afstellen?
Als je bijvoorbeeld aan de luchtmengschroef draait, verandert het toerental?
 
Hallo,

Je bougie is zwart en nat zo te zien.

Welke maat sproeier heb je op je Peugeot zitten?

Reageert de motor wel tijdens het afstellen?
Als je bijvoorbeeld aan de luchtmengschroef draait, verandert het toerental?

Sproeier is 52, volgens mij is dat wel de juiste maat voor een snor met prop uit de uitlaat en varioring verwijderd
Motor reageert tijdens afstellen en toerental veranderd ook bij draaien aan de luchtmengschroef.
 
Raad je aan om te beginnen om de benzine te vervangen, en de carburateur even een interne schoonmaak te geven..
Na lange stilstand zijn dat wel de punten waarmee je eerst begint, want benzine verouderd in de benzine tank en in het vlotterbakje van de carburateur.

Daarnaast is je sproeier afstelling wel normaal, al zie ik wel dat de bougie erg zwart kleur.. Welke type bougie zit daar in?
Voor een snor scooter is het aan te raden om wat warmere bougie te gebruiken, dit aangezien het best wel lang duurt op 25 / 30km/u voordat de temperatuur in de motor goed is.. Want als de temperatuur te koud blijft dan is de verbranding ook rampzalig slecht waardoor er overal veel roet aan gaat zitten en het walmt ook veel meer bij een koude motor.. Een warmere bougie zorgt voor een schonere / betere verbranding en voorkomt ook die zwarte roet afzetting overal, en de bougie heeft meer de kans om warmer te worden zodat ie zich zelf kan schoon branden.
 
Bedankt voor je reactie!

Inmiddels zit er nieuwe benzine in en heb ik alles schoongemaakt. Maar helaas blijft het probleem.

De bougie die erin zit is een NGK, zie bijlage.
 

Attachments

  • DC294C9C-6F37-46FE-8477-491A2E841A5A.jpeg
    DC294C9C-6F37-46FE-8477-491A2E841A5A.jpeg
    126.6 KB · Views: 20
Originele sproeiermaat van de SL uit 2003 is maat 48.
Bougie is de NGK-BR5-HS, dit i.c.m. met de originele uitlaat en cilinder.
Nr 7 is dus iets te koud....

Prop uit het luchtfilter is ook geen goed idee en deze kun je beter terugplaatsen.
Ik ga er vanuit dat de vario ontdaan is van de begrenzerplaat?
Zo niet, heeft het niet veel zin om een uitlaat zonder prop te plaatsen.

Is dit wel het geval is maat 52 gewoon groot zat....
Afstellen van de carburateur is dan het enige wat rest. Doe dit wel met een warme motor!

En is de sito specifiek voor de snor of is het een bromuitlaat?
Zo ja voor de brom, is er ook een aanpassing noodzakelijk van de variorollen, drukveer en trekveren.
 
De Sito is specifiek voor de snor, dus vario, drukveer en trekrollen lijkt me niet nodig. En de begrenzerplaat is er inderdaad uit.

Edit:
Zojuist nogmaals geprobeerd, maar dan met prop erin (lange zwarte 'buis' voorafgaand aan de luchtfilter) en wat blijkt, hij rijd weer als een zonnetje!

Top, bedankt voor het meedenken :)
 
Back
Top