Vivacity snor elektrische start

Muismat

Well-Known Member
Hallo,

sinds een paar weken doet de elektrische start van mijn peugeot vivacity snor het niet meer. Als het contact aan staat doen mijn remlicht en claxon het ook niet, dat is normaal wel. Als ik mijn elektrische start indruk(met rem) doet het hele ding helemaal niks, hij maakt ook geen geluid ofzo. Als ik de scooter eenmaal heb gestart met de kick, doen mijn remlicht en alle electro het wel gewoon. Ik heb hem al open gehad en mijn accu getest met een voltmeter en de accu werkt gewoon goed, accu opladen heb ik ookal geprobeert en de zekering is ook niet kapot. Weet iemand waar het aan licht dat mijn elektrische start het niet doet, en hoe ik het kan repareren?


Lex


Ps. Ik heb al in andere topics gekeken maar dat was niet echt relevant met mijn probleem.
 
Advertisement - register to remove this

Als je je scooter op contact zet (maar niet kickstarten), werkt je remlicht dan wel? Zoniet dan is het toch echt je accu of de verbinding van je accu naar je contact e.d. toe. Probeer het eens met een andere zekering.

Als je remlicht niet brandt wanneer je scooter niet loopt maar hij wel op contact staat, en wel brandt als je scooter loopt, dan is je remlichtschakelaar en remlicht dus goed, en krijgt hij dus geen of niet genoeg stroom als hij alleen op contact staat... ofwel je accu is het probleem

Zolang je remlicht niet gaat branden gaat je elect start het ook niet doen, want je moet je rem inknijpen om het circuit rond te maken voor je electrische start
 
Hmm, dan in het denk ik toch mijn accu, want mijn remlicht doet het niet als de scooter niet loopt, maar wel als hij wel loopt. Maar als de scooter loopt en ik druk op de elektrische start hoor ik wel gezoem, kan dat betekenen dat er toch wel stroom door kan?

Ik zal nog ff wat electro schema's bekijken om misschien te vinden waar het probleem zit.

Bedankt voor het antwoord.
 
Meet je accu eens door met een multimeter, als hij onder de 12volt zit is hij hoogstwaarschijnlijk naar de eeuwige jachtvelden :)
 
Ja, dat heb ik gedaan, dat is het rare, er stond gewoon 12.96 volt. Daarom vind ik het raar als het aan mijn accu zou liggen..
 
Dan aan je zekering of de bekabeling. Moet je volgens mij weerstand in je kabels gaan meten. of even wat kappen eraf trekken en zien of je zichtbare schade vindt. Te beginnen bij de kabels die van je accu afkomen
 
Back
Top