Vivacity sneller laten optrekken

Aerox-owner

Well-Known Member
Ik vroeg me dus af of ik mijn new vivacity 4 takt sneller kan laten optrekken zonder een andere cilinder?
Bijvoorbeeld een hi speed vario van polini zorgt deze alleen voor een hogere top of ook voor sneller optrekken?
 
Advertisement - register to remove this

Alleen iets snellere optrek maar lagere top. In mijn ogen geldverspilling bij een 50cc 4taktje. Wordt pas leuk bij een 60cc of hoger. Je kan beter iets lager gaan in je variorollen, iets sterkere trekveertjes monteren en je varioring eruit halen.
 
Alleen iets snellere optrek maar lagere top. In mijn ogen geldverspilling bij een 50cc 4taktje. Wordt pas leuk bij een 60cc of hoger. Je kan beter iets lager gaan in je variorollen, iets sterkere trekveertjes monteren en je varioring eruit halen.

Ja ring is er al uit zal wel is een aantal rollensetjes bestellen en zal is gaan kijken naar wat sterkere trekveertjes dankjewel voor je reactie!
 
Er zit helemaal geen ring in de New Viv 3-4 takt!?
Race en/of sportvario verbetert de optrek en de top iets.
Verwacht er echter geen wonderen van, want Sym is nou eenmaal traag.
Het (standaard) rollen gewicht is: 5,9/6,0 gram met de maat 16 X 13!

Met een zogenaamde race en/of sportvario is het niet raadzaam om lichter te gaan, maar juist zwaarder in rollengewicht!
Dit komt omdat het loopvlak van de vario en de stand van de gradenplaat anders is.
Lichter gaan is automatisch ook veel meer toeren wat je niet kunt gebruiken, laat staan nodig hebt.
Standaard trekveren voldoen ook gewoon bij de standaard Sym.
 
Ring zit er wel degelijk in. Een sport variateur, zoals ik al aangaf, heeft weinig zin bij een 50cc 4takt. Lichter gaan in rollen is degelijk wel mogelijk. We spreken hier niet van 'te' lichte variorollen. Een gram meer of minder of er tussen-in, kan wat schelen.
 
Last edited:
Klopt ja, was in de war met de 2 takt variant:rolleyes:!
Er zit inderdaad een ring van 20x26x5,7...

Het loopvlak van de sport vario loopt steiler omhoog waardoor lichtere rollen juist een negatief effect hebben op het toerenverloop van de motor. Juist met iets zwaardere rollen breng je dit weer terug in balans waardoor ook top iets kan toenemen. Sterkere trekveren is echt niet nodig bij standaard 4 takt blokken van Sym.
 
Back
Top