Vivacity snelle optrek legale top

Bhil

New Member
Hallo iedereen, ik had wat hulp nodig met jet tunen van mijn vivacity.
Ik wil mijn vivacity, die nu standaard snor is, gele plaat maken. Als dat zover is wil ik zo snel mogelijk optrekken met een legale topsnelheid van 45/50. Wat ik zowiezo van plan ben is om de prop uit se uitlaat te halen en om er een 19,5 carb op te zetten. Wat is verder een beetje een goed stappenplan wat betreft varioring dr uit halen en dan rolletjes en trek veren zodat ik mijn doel kan behalen?

Advertisement - register to remove this

17,5mm carb, DR70 en juist de Varioring laten zitten....
Gewoon opvoeren en dan de snelheid beperken met een varioring, krijg je wel MEGA overtoeren als je 50 rijdt.

Een andere optie is een elektronische snelheidsbegrenzer, die bij de 50 je vonkjes stopt.

Wat je wil kan eigenlijk niet. Maar je hebt er wel de juiste scooter voor.

Die snor vertandingen houden het wel gezien bij 55-60 (GPS) op Peugeot. Zelfs met 70cc. Gaat gewoon dikke toeren maken maar wil niet echt harder vanwege vertanding.

Als je de vario plaat eruithaalt bij snor viva en ~11 gram rollen plaatst ga je al 45. Trekt wel zo sloom als poep tho. Net als een 4 takt of langzamer eigenlijk. Snor pijp is super dunne bocht.

Je kan er een bromcilinder en begrensde brompijp op zetten dan ga je ongeveer 50-55 (teller) op snor vertanding zonder mega overtoeren.

Dit is naar mijn idee de beste oplossing. Heb dezelfde setup met een ontgrensde uitlaat ook geprobeerd dan tik ik 58 gps aan maar wel met mega overtoeren op top en een heel onzuinige vivacity (met 12mm carb en std luchtfilter).

Je hebt dan ~8-9 gram rollen nodig en sterkere trekveren want de standaard snor trekveren grijpen veel te snel aan.

Je kunt dit allemaal doen dan ga je iets sneller en trek je iets sneller op. Maar verwacht er niet teveel van. Tis nog steeds een slome scooter naar mn Piaggio.
Die namaakbrom cilinders zijn maar 30 euro dus daar hoef je het niet voor te laten, uitlaatje kost je wel iets meer. Koop niet die standaard DMP pijp ontgrensd, die loopt nog kutter als een begrensde peugeot pijp, beste zoek je originele peug brom pijp op marktplaats).

Grotere carb en powerfilter heb je helemaal niks aan. Alleen maar herrie en benzine zuipen.

Wil je echt hard optrekken en 45 gaan? Koop een electrische scooter.

Meet wielsnelheid met een sensor en kapt gewoon je ontsteking boven de ingestelde snelheid.

Back