Kenners,
Sinds afgelopen weekend heb ik een Peugeot Vivacity op de kop kunnen tikken voor weinig. Hij ziet er goed uit en loopt standaard (tegen de 50 km/h aan). Hij heeft 15.000km op de teller (dat is fors, ik weet het). Nu zei de vorige eigenaar (een man van 50) dat hij er in de loop der tijd (3,5 jaar) nog NIETS aan vervangen heeft. Geen accu, band, zuigerveertje, rolletje, niets. Wel heeft hij zijn geplande onderhoudsbeurten gehad. Echter, hij start niet electrisch (wel kickstart). De banden zien er nog goed uit, en de motor lijkt als een zonnetje te lopen.
Nu heb ik zelf bar weinig verstand van scoots (het technische is nieuw voor me, heb zelf wel veel gesjeesd op zo'n kreng voor mijn werk jaren geleden), en dus lijkt het me verstandig om mijn Vivacity aan te bieden voor een grote beurt. Dat gaat a.s. zaterdag gebeuren.
Nu mijn vragen:
- Wat kan ik verwachten dat er vervangen zal gaan worden door de slijtage in de loop der tijden (wat denken jullie?)
- Wat kan ik verlangen van de dealer voor een grote beurt? De dealer waar ik hem laat checken (van Wijk in Zoetermeer) claimt er 3 tot 4 uur voor nodig te hebben om e.e.a. na te lopen. Wat zou hij zowieso moeten checken?
Alvast bedankt voor jullie moeite!
Sinds afgelopen weekend heb ik een Peugeot Vivacity op de kop kunnen tikken voor weinig. Hij ziet er goed uit en loopt standaard (tegen de 50 km/h aan). Hij heeft 15.000km op de teller (dat is fors, ik weet het). Nu zei de vorige eigenaar (een man van 50) dat hij er in de loop der tijd (3,5 jaar) nog NIETS aan vervangen heeft. Geen accu, band, zuigerveertje, rolletje, niets. Wel heeft hij zijn geplande onderhoudsbeurten gehad. Echter, hij start niet electrisch (wel kickstart). De banden zien er nog goed uit, en de motor lijkt als een zonnetje te lopen.
Nu heb ik zelf bar weinig verstand van scoots (het technische is nieuw voor me, heb zelf wel veel gesjeesd op zo'n kreng voor mijn werk jaren geleden), en dus lijkt het me verstandig om mijn Vivacity aan te bieden voor een grote beurt. Dat gaat a.s. zaterdag gebeuren.
Nu mijn vragen:
- Wat kan ik verwachten dat er vervangen zal gaan worden door de slijtage in de loop der tijden (wat denken jullie?)
- Wat kan ik verlangen van de dealer voor een grote beurt? De dealer waar ik hem laat checken (van Wijk in Zoetermeer) claimt er 3 tot 4 uur voor nodig te hebben om e.e.a. na te lopen. Wat zou hij zowieso moeten checken?
Alvast bedankt voor jullie moeite!