Vivacity oliereservoir losgekoppeld

Daan0901

New Member
Hoi,
Ik heb recent een tweedehands vivacity uit 2005 (2takt) gekocht. De vorige eigenaar heeft het oliepompje of oliereservoir losgekoppeld zodat ie op mengsmering rijdt. Ik vind het zelf echter niet zo handig om iedere keer te gaan lopen mengen. Hoe kan ik dit weer aansluiten?
 
Advertisement - register to remove this

Dacht uit mijn hoofd.

Vanaf reservoir met slang, door het oliefilter.
Naar de ingang van oliepomp onder op blok.
( dicht bij de uitlaat )
Via daarna uigaande kanaal met de slang naar je carb.

Beetje afbeeldingen zijn er wel.
Echt een tekening ervan kan ik niet zo 1 2 3 vinde
Voor zo ver mijn kennis gaat heeft een 2005 blok nog een mechanische pomp.
 

Attachments

  • 745876peu.jpg
    745876peu.jpg
    19.6 KB · Views: 8
  • IMG_7816.JPG
    IMG_7816.JPG
    97.1 KB · Views: 8
  • $_84.jpeg
    $_84.jpeg
    27.1 KB · Views: 9
Dat oliepompje moet voorop het blok. Exploded view kan je beter zoeken op www.easyparts.nl staat duidelijk een schema daar.

Onder de olietank hoort een dikkere type zwarte rubbere slang voor de olie. (je hebt eens een kort stukje van ongeveer 10 cm.. Daar een oliefilter zeefje er tussen en dan een dikke slang naar die dikke nippel op de oliepomp..

Het dunne slangetje van de oliepomp (rechts op de bovenstaande foto sluit je naar het ontluchten aan op de kleinste nippel op de carburateur.

Beetje olie in de tank doen ( 300ml of zo) en dan eerst de pomp ontluchten. Op de oliepomp zit een schroefje, deze openen en dan komt er lucht eruit en begint de olie de pomp in te zakken. Als de olie uit komt direct dicht draaien en pomp schoon poetsen.

En dan eerst zo even een tijdje rijden (let er wel op dat je dan tijdelijk ook ongeveer 70ml olie bij de benzine bij mengt.

Dit laat je even 1 week zo lopen en doe je steeds iets meer olie in de tank.. Na 3 weken kan je het tankje helemaal vol doen en is alle lucht eruit.
 
Back
Top