Vivacity, nieuwe vlotter start niet in 1 keer meer

Bram Smits

New Member
Hey,

er zat een gat in mijn oude vlotterbakje van van mijn vivacity. vorheen was het 1x kicken en lopen ook na 3 dagen stilstaan.
toen mijn vlotter lek was heb ik er een nieuwe op gezet. deze is van metaal. andere was van plastic (standaard dacht ik) het gaat om het vertikale blok van Peugeot.

Carb is al helemaal schoongemaakt maar nog steeds blijft het probleem. na een halve dag stilstaan moet ik eerst 2/3 kicken en dan pas loopt ie. is dit erg of kan ik dit gewoon zo laten. ik dacht in eerste instantie dat het een choke probleem zou kunnen zijn maar daar ben ik zelf niet zeker van. is er iemand die hier ervaring mee heeft?
 
Advertisement - register to remove this

Metale vlotterbak is standaard. Zit al sinds 1996 of eerder al op die dingen.. Die plastic vlotterbakjes zijn rond de 2004 / 2007 gebruikt.. Maar ik had er zelf ook problemen mee, dus over gegaan naar kwaliteit metaal..

Dus je hebt het vlotter niet vervangen, maar alleen een nieuwe vlotterbak gemonteerd..

Wat versta je onder carb schoonmaken?? Even onderdompelen en met een borstel schoon poetsen, of heb je dat ding helemaal uit elkaar gehaald??

Als het laatste het geval is.. Achter de luchtschroef hoort een pakkings ringentje te zitten.. Als je deze weg laat verander je ook de hele afstelling..

Dus raad je toch even aan via een schema na te lopen of alles ook dan weer goed gemonteerd is en ook aanwezig is..
 
Metale vlotterbak is standaard. Zit al sinds 1996 of eerder al op die dingen.. Die plastic vlotterbakjes zijn rond de 2004 / 2007 gebruikt.. Maar ik had er zelf ook problemen mee, dus over gegaan naar kwaliteit metaal..

Dus je hebt het vlotter niet vervangen, maar alleen een nieuwe vlotterbak gemonteerd..

Wat versta je onder carb schoonmaken?? Even onderdompelen en met een borstel schoon poetsen, of heb je dat ding helemaal uit elkaar gehaald??

Als het laatste het geval is.. Achter de luchtschroef hoort een pakkings ringentje te zitten.. Als je deze weg laat verander je ook de hele afstelling..

Dus raad je toch even aan via een schema na te lopen of alles ook dan weer goed gemonteerd is en ook aanwezig is..

Hey eurokit,

Ik heb alles na gelopen en alles zit netjes terug op zijn plek.. hij rijd weer lekker start wel weer wat beter (niet zoals het geweest is) 4 x kicken als ie snachts heeft stilgestaan. ik denk dat ik binnenkort is even naar mn elektrische shoke ga kijken ik denk dat die misschien overleden is..
 
Back
Top