Vivacity niet harder dan 70

Basniwa07

New Member
Hallo, ik wil graag het volgende probleem met jullie slimme koppies delen. Ik heb:
Vivacity 2005
70cc DR
Polini vario
Polini v snaar
Stage 6 koppeling
Originele carburateur
Sproeier 90
Sito+ uitlaat
Originele cdi

Nu is mijn probleem (zoals in de titel staat) ik krijg hem niet harder lopen dan 70 op de teller (dus 65 echte). Ik heb een malossi cdi geprobeerd zonder succes, met rolletjes van alles geprobeerd. Niks werkt. Nu dacht ik dat ik 2 dingen kan proberen:

1. “Onbegrensde” cdi van m2 proberen (volgens mij is peugeot niet begrensd op cdi. Maar hij stijgt ook gewoon niet hoger dan een x aantal toeren(geen overtoeren))
2. Andere uitlaat. Maar het probleem hiervan is, dat ik toen het nog 50cc was ik rustig 80 op de teller haalde met dezelfde uitlaat, en nu niet meer?!

Als jullie tips hebben wat ik kan proberen hoor ik het graag!
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb zojuist een nieuwe ontdekking gedaan.
Mijn v snaar komt in theorie wel tot helemaal boven, maar de poulie achter bij de koppeling (of hoe je het noemt) gaat niet ver genoeg uit elkaar, waardoor de v snaar niet ver genoeg naar de kant van de vario komt, waardoor hij dus niet tot bovenaan komt. Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd.

Nu is dus de vraag: hoe zorg ik ervoor dat de poulie verder uit elkaar gaat zodat de v snaar verder kan zakken?
 
Ik heb zojuist een nieuwe ontdekking gedaan.
Mijn v snaar komt in theorie wel tot helemaal boven, maar de poulie achter bij de koppeling (of hoe je het noemt) gaat niet ver genoeg uit elkaar, waardoor de v snaar niet ver genoeg naar de kant van de vario komt, waardoor hij dus niet tot bovenaan komt. Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd.

Nu is dus de vraag: hoe zorg ik ervoor dat de poulie verder uit elkaar gaat zodat de v snaar verder kan zakken?
Welke drukveer gebruik je
 
Als je nu nogsteeds die 8,4gram er in hebt moet sws lichter want je moet echt bij de 5,5 gaan zitten ik denk dat dat het is. En als dat het niet is probeer de originele koppeling een keer.maar eerst die rollen
Rollen lijkt me sterk. Ik heb bij de vario 7,7 en 8,4 gram gekregen, en origineel zit er 8 in. Vind eigenlijk dat hij nu al wat vaal toeren maakt. Peugeot zit belachelijk hoog in gewicht!
 
Rollen lijkt me sterk. Ik heb bij de vario 7,7 en 8,4 gram gekregen, en origineel zit er 8 in. Vind eigenlijk dat hij nu al wat vaal toeren maakt. Peugeot zit belachelijk hoog in gewicht!
Ja dat weet ik maar geloof me dat zijn de richtlijnen van 70cc ik gebruik ook 6,5 met std cyl en terugloper. Probeer het maar
 
Drukveer is te zwaar .. stop er eens een Witte drukveer is .
Post automatically merged:

Btw... ik vind de sproeier ook aan de grote kant .
Mijn Set Up
Peugeot Speedfight 3 Lc , 2011
70 CC Malossi Sport
Malossi Multivar
Witte drukveer
Dayco V Snaar
Rollen Malossi 8 gram
Sproeier 78
Yasuni R Uitlaat
 
Last edited:
Drukveer is te zwaar .. stop er eens een Witte drukveer is .
Post automatically merged:

Btw... ik vind de sproeier ook aan de grote kant .
Mijn Set Up
Peugeot Speedfight 3 Lc , 2011
70 CC Malossi Sport
Malossi Multivar
Witte drukveer
Dayco V Snaar
Rollen Malossi 8 gram
Sproeier 78
Yasuni R Uitlaat
Sowww... Dat is een eeuw geleden dat je op dit forum aanwezig was.
Welkom terug...!!!
 
Back
Top