Vivacity new 2T 25km/h (2009) onderhoud

emdeejee

New Member
Nou. Membraan vervangen en carburateur nogmaals helemaal schoongemaakt.

De scooter start nu goed zo lijkt het, met de luchtschroef bijna 3 slagen (!!) Uit.
Het probleem is nu dat hij soms bij gas geven inhoudt/vermogen wegvalt en soms bij het wegrijden heem laag in toeren gaat en bijna wegvalt.

Waardoor kan dit nu komen?
Iemand een idee? Ik heb het gevoel dat ik er bijna ben.

emdeejee

New Member
Ik ben het helemaal beu.

Ik dacht dat hij redelijk fatsoenlijk liep. 5 dagen plezier gehad op wat stotteren na bij koude motor.
Gisteren heeft de scooter mij laten staan vanaf het werk en moest iemand mij om 22:30 ophalen.... Hij startte helemaal niet na in de regen te hebben gestaan.

Wat ik nu vervangen heb is:
- Snaar
- Rollen
- Carterolie
- Luchtfilterelement
- Spruitstuk
- Membraan en pakkingen
- Bougie BR7HS
- Bougiekabel, nieuwe bobine
- Bougiedop (Champion, rode).

Ik heb werkelijk geen idee hoe het nu verder moet.
Qua afstelling snap ik hoe het moet: luchtschroef 1,5 slag uit als basis, hoogste toeren zoeken als ie warm is en dan met stationairschroef bijstellen.
Verder viel de scooter bij koud wegtrekken soms weg, koud bij stoplicht gasgeven problemen en over een DREMPEL viel die af en toe wat weg.

Ik heb de neiging om hem weg te brengen, maar dit gaat waarschijnlijk alleen maar hoge kosten opleveren die ik als student niet wil, terwijl ik dit ook prima zelf kan, maar heb echt even input van jullie nodig.

Last edited:

eurokit

SF.NET SCHOONMAKER
Staff member
Misschien lekt die wel ergens valse lucht.
En komt er meer lucht erbij dan smoort hij en is het vermogen weg..

Weet niet hoeveel kilometer hij al gelopen heeft.

Wat je op ze minst kan proberen is zorgen dat de motor lucht dicht word.
Kijk eens of dat de krukas keeringen niet zweten of vettig zijn.. Zo ja dan zeker nieuwe krukas keeringen plaatsen. (vaak drogen ze uit of zijn het geen viton keeringen (de niet viton houden het minder langer uit)

Anders eens de cilinder eraf halen en zien of dat er geen gebroken zuigerveer om de zuiger zit of wellicht ergens anders schade of slijtage te zien is.

Zo heel moeilijk moet het ook niet op te lossen zijn want het is een twee takt.. Of wellicht een probleem met de ontsteking.

emdeejee

New Member
Ja dat is goed mogelijk, maar ik heb dit geprobeerd te controleren, maar vond dit erg moeilijk.

Hij heeft 6800km gelopen. Geen nieuwe teller.

Ik zal de krukaskeringen eens controleren.

Zuiger controleren is normaal niet veel werk, maar ik moet bij deze hele scooter de tank eronder vandaan halen of leek dit alleen maar zo?
Moet in ieder geval alle kappenwerk goed loshalen volgens mij.... Heb echt een hekel aan kappen. Zal er eens naar kijken.

Advertisement - register to remove this