Vivacity net gehaald

Status
Not open for further replies.

Enk.030

New Member
Hallo allemaal ik heb net een 2008 sportline vivacity gehaald en mij vraag nu is wat zijn een van de eerste dingen die ik moet doen om hem sneller te maken. en hoe kan ik hem het best onderhoud?
 
Advertisement - register to remove this

Hoeveel heeft hij gelopen , en heb je een onderhouds geschiedenis erbij? Anders eerst een grote beurt geven , en accu door laten meten , zo tegen de winter.
 
Beste @Enk.030 , welkom op dit forum.
Je ziet aan de reacties hierboven dat men niet bereid is jouw te helpen omdat jij je ook geen moeite doet!
Vertel eerst eens wat de toestand is van deze brommer of snor.

Hoe snel hij nu rijdt en wat er allemaal al aan versleuteld is. (huidige setup)
 
Beste @Enk.030 , welkom op dit forum.
Je ziet aan de reacties hierboven dat men niet bereid is jouw te helpen omdat jij je ook geen moeite doet!
Vertel eerst eens wat de toestand is van deze brommer of snor.

Hoe snel hij nu rijdt en wat er allemaal al aan versleuteld is. (huidige setup)
Het is een snor hij heeft 25k km gelopen hij rijd nu 38km per uur en komt uit 2008. De vorige eigenaar heeft een gat in de uitlaat geboord om hem sneller te laten gaan. en heeft een accu die 3 maanden oud is.
Post automatically merged:

Hoeveel heeft hij gelopen , en heb je een onderhouds geschiedenis erbij? Anders eerst een grote beurt geven , en accu door laten meten , zo tegen de winter.
25k km gelopen en heeft een 3 maanden oude accu
Post automatically merged:

Is het een Brom of Snorfiets Variant.
snor die 38km per uur gaat en met 25k op de teller.
 
nou, 38 is volgens de forumregels hard zat.. tenzij je 'm om wilt laten keuren tot brommer.
gat in de uitlaat? naar buiten, of bedoel je een prop uitgeboord?
Nee aan het begin van de uitlaat is een gat de vorige eigenaar heeft dag gedaan om
Hem sneller te laten gaan en van mij is 38 nog nier genoeg
 
Ik zou beginnen met de vario ontgrenzen. Als ik mij niet vergis is dit bij peugeot een plaatje die je eruit moet halen. Dan gaat hij waarschijnlijk rond de 45 en kan je hem omkeuren naar brom. Als je dan nog sneller wilt kan je er een leuk uitlaatje op zetten en hem wat afstellen
 
Nee aan het begin van de uitlaat is een gat de vorige eigenaar heeft dag gedaan om
Hem sneller te laten gaan en van mij is 38 nog nier genoeg
dat kan best, maar hier is de regel dat we snorscooters niet (helpen) opvoeren. krijg je een mooi cadeautje van 4slaf4life
 
Hallo allemaal ik heb net een 2008 sportline vivacity gehaald en mij vraag nu is wat zijn een van de eerste dingen die ik moet doen om hem sneller te maken. en hoe kan ik hem het best onderhoud?
Bij de dealer als je er geen verstand van hebt. :fearful:


Het komt eigenlijk een beetje op hetzelfde neer.
Tijdig vervangen:
Remschoenen, blokjes
Remvloeistof verversen
Variogeleiders, rolletjes, vsnaar.
Kickstart mechanisme smeren.
En elke m6 of m8 bout die je los haalt smeren met kopervet.

Dat gezegd te hebben.
Waarom koop je in vredesnaam een scooter uit 2008.

Het is gewoon 14 jaar oude troep met een realistische waarde van 200 euro.
Met 25k op de klok is het afvragen of de cilinder, zuiger, niet al zodanig versleten zijn dat ze een revisie nodig hebben.



Het gat aan de voorkant van de uitlaat is overigens niet om hem sneller te maken, dat is omdat de vorige eigenaar mentaal minder bedeeld was en dacht dat het tof was om meer kabaal te maken.

 
Last edited:
Nee aan het begin van de uitlaat is een gat de vorige eigenaar heeft dag gedaan om
Hem sneller te laten gaan en van mij is 38 nog nier genoeg

Uitlaat hoort normaal van het begin tot het einde helemaal dicht te zitten.
Je kan er dus een boeite voor krijgen.

En met 38km/u is het de vraag of je net een wok te pakken hebt.


Hallo allemaal ik heb net een 2008 sportline vivacity gehaald en mij vraag nu is wat zijn een van de eerste dingen die ik moet doen om hem sneller te maken. en hoe kan ik hem het best onderhoud?


Vind het nogal een foute vraag. Je weet dat je een snor scooter hebt en dan nog gaan vragen of dat die nog sneller kan maken.
Denk niet dat enige gebruiker hier met enige verstand je daar niet mee zal helpen.

Ik zou mij bij deze meer zorgen maken over de slijtage van het ding.. Zo te lezen uit je vraag kom je over alsof je de grootste koop der leven hebt gedaan.. Maar eigenlijk zal het vast wel weer zo`n afgetrapde scooter zijn waarop erg gigantisch veel is gereden en het woordje `onderhoud` niet in voorkomt. Zou meer om je veiligheid denken.. En dat het ding fatsoenlijk kan gaan lopen.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top