vivacity makkelijk opvoeren

Jeffrost

Well-Known Member
hey,
ik heb een vivacity maar ben niet zo een geweldig licht qua opvoeren dus dan vraag ik het maar liever aan de mensen die er wel verstand van hebben<]
Eigenlijk is me hele scooter std heb alleen me varioplaatje eruit gehaald en heb een laser x-pro besteld (weet dus nog niet hoe hard ie dan loopt)
maar zijn er nog andere vrij simpele aanpassingen waardoor ie wat harder kan gaan? ik hoef niet te vliegen maar kvind em net te sloom gaan

alvast bedankt9||6
 
Advertisement - register to remove this

Als je een nieuwe uitlaat besteld hebt, zo ik gelijk daar alle begrenzers uit slope ;)

(prop in de flens en in het tuutje van je demper ;))

Denk dat je dan ongeveer 70-75 km/h zal gaan -:-
 
je kan ook een demper halen voor je uitlaat zodat het ni al te veel lawaai geeft..

uhm die zit er standaard bij? :X

een laze X pro is nou niet de stilste uitlaat die je kan krijgen..
je zult ook opnieuw af moeten stellen met deze uitlaat.
en de begrenzers er dus uit halen..
pas dan zul je harder en beter rijden :)

en waar Melf op doet is, de ori uitlaat van peugot is eigelijk 1 van de betere uitlaat voor een Peugot blok :)
 
nee nouja als et maar geen helikopter effect word zoals bij sommige scooters haha maar de begrenzers haal ik er dan idd uit en afstellen is dat slimmer om door een scooterhuis te laten doen of is dat gewoon uitproberen met rolletjes?
dan nog een vraagje scheelt het heel erg om een andere drukveer erbij te nemen? en welke raden jullie dan aan?
 
nee nouja als et maar geen helikopter effect word zoals bij sommige scooters haha maar de begrenzers haal ik er dan idd uit en afstellen is dat slimmer om door een scooterhuis te laten doen of is dat gewoon uitproberen met rolletjes?
dan nog een vraagje scheelt het heel erg om een andere drukveer erbij te nemen? en welke raden jullie dan aan?
geen drukveer doen
peugeot koppeling pwnt
doe lichtere rolletjes erin
7,5 gram is voldoende(heb ik op dit forum gemerkt)

en dus niet 5 gram wat een dealer zal zegge(dus ook tgeen mij gezegt heeft:p )

en sproeier nja je hebt standaard 52 want je hebt gewoon de zelfde scooter als mij, heel misschien heb je 54. maar vaak kan je gwoon met 52 a 54 rondrijden bij peugeot. koop voor zekerheid anders maar 58 en hoe je die erop moet zetten?
je bent beginner zoals je al zei en ik ben ook zo begonnen.

haal je buddy eruit, deze zit met 3 moertjes vast vanbinnen
dan kan je hem eruit tillen(als je rubber onder de dop van je olie pompje hebt wegtgehaald dan kan je hem optillen)

dan zie je je aanzuigstuk van het luchtfilter
ghaal nu eerst het luchtfilter zelf eraf, volgens mij inbus maat 10
zit onder het filter zelf 1 bout
die schuif je ervanaf

dan helemaal links onder het midden van aanzuigrubber zit nog zo'n bout
draai die los
en dan kan je als je je aanzuigstuk eruit halen die til je vanuit je buddy op

dan kom je bij je carburateur
volgens mij met maat 8 inbus draai je de 2 bouten los die dan vanuit de buddy aan de linkerkant van je carburateur zitten
eentje is langer dan de ander;)

dan is je carb los.
zorg dat je een doek bij je hebt want er gaat benzine lekken

til de carburateur nu voorzichtig op andrs sloop je de draden en draai met de kruiskop onderop de 2 bouten eruit, er zitten er 2 aan de randen. dus niet de schroeven met een - eruit draaien alleen de+ kruiskopjes en niet de stationair schroef die herken je aan het veertje dat erachter zit.

nu haal je dus je vlotter eraf dat vast zat aan die boutjes.
en dan zie je een wit rond schijfje
en een steeltje
in dat steeltje zit je sproeier die kan je er met een gewone - schroevendraier eruit draaien en er weer een in draaien.
zo kan je alles er weer opzetten in omgekeerde volgorde!
Suc6!
 
Back
Top