Vivacity maakt hoge toeren mr komt niet vooruit

Hallo,

Ik heb een viva met 70cc malossi 19mm dellorto polini koppeling + variateur. Het probleem is hij doet et wel maar trekt voor de meter niet terwijl die enorm veel toeren maakt en heel erg warm wordt… na 20/30 khm trekt die een stukje harder maar nog totaal geen wheelies, uiteindelijk loopt die maar door tot de 60 maar maakt dat enorm veel toeren. Wat moetk nu veranderen zitten 7.4g rollen in en blauwe trekveertjes + blauwe drukveer.

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Heb je een snor of brom vertanding?
En wat versta je onder trekt voor geen meter? Trekt wel gewoon door als een normale 50cc of slipt je koppeling voor je gevoel, even om te vergelijken.
 
Last edited:
Heb je een snor of brom vertanding?
En wat versta je onder trekt voor geen meter? Trekt wel gewoon door als een normale 50cc of slipt je koppeling voor je gevoel, even om te vergelijken.
Zit snor vertanding onder, trekt tot 20 miss nog wel slomer dan 50cc. Heb idd dat de power niet op het wiel komt ofz
Post automatically merged:

drukveer en trekveer te strak of snaar niet goed.wat voor malossi?sport?dan zou je bijna std onderdelen monteren want die heeft niet zoveel power.
Zit nieuwe polini snaar op, met std onderdelen trok die ook niet. Tzou miss aan trekveertjes of drukveer kunnen liggen?
 
Trekveren doen alleen iets bij het aangrijpen van de koppeling.
Malossi wit of geel zou voldoende moeten zijn.

Malossi witte of gele drukveer kan met een tamme 70cc. Misschien rood maar dan ga je al best zwaar.

Het is balans systeem.
Jou zwarte van de rollen die tegdruk bieden op de kracht van de druk veer.

Is er 1 veel groter dan de andere zal hij bijv. Slecht optrekken. Of na gas geven weer slecht overnemen. Geen toeren maken of juist over.

Ik zou ook bijna zeggen dat je uitlaat begrenst is.
Rijd met een sito+ of een expansie uitlaat
De oude originele uitlaat met cat van peugeot wou ook wel eens kapot gaan.

De las naden gingen kapot en de cat schiet dan terug De pijp in en knijpt zo de uitlaat af waardoor je geen vermogen hebt
 
Trekveren doen alleen iets bij het aangrijpen van de koppeling.
Malossi wit of geel zou voldoende moeten zijn.

Malossi witte of gele drukveer kan met een tamme 70cc. Misschien rood maar dan ga je al best zwaar.

Het is balans systeem.
Jou zwarte van de rollen die tegdruk bieden op de kracht van de druk veer.

Is er 1 veel groter dan de andere zal hij bijv. Slecht optrekken. Of na gas geven weer slecht overnemen. Geen toeren maken of juist over.

Ik zou ook bijna zeggen dat je uitlaat begrenst is.
Rijd met een sito+ of een expansie uitlaat
De oude originele uitlaat met cat van peugeot wou ook wel eens kapot gaan.

De las naden gingen kapot en de cat schiet dan terug De pijp in en knijpt zo de uitlaat af waardoor je geen vermogen hebt
Kijk bedankt hier hebk wat aan. Dr zit een terugloop op, en een polini blauwe drukveer en blauwe trekveertjes. Moetk dan gwn lichtere rollen kopen en gele trekveertjes en een witte drukveer dr in drukken?
 
Al best veel setups gehad op deze scooters. Blijf om te beginnen gewoon op de standaard onderdelen. Gaat over het algemeen gewoon goed. En als het dan niet goed gaat kan je verder gaan kijken.

De standaard afstelling van de vario, koppeling etc is eigenlijk gewoon best goed. De standaard gewichten van 7G vind ik meestal ook gewoon het beste werken.
 
Al best veel setups gehad op deze scooters. Blijf om te beginnen gewoon op de standaard onderdelen. Gaat over het algemeen gewoon goed. En als het dan niet goed gaat kan je verder gaan kijken.

De standaard afstelling van de vario, koppeling etc is eigenlijk gewoon best goed. De standaard gewichten van 7G vind ik meestal ook gewoon het beste werken.
Toen k die standaard zooi dr op had trok die ook mr nr de 60 fz
 
Back
Top