Vivacity maakt herrie met starten

Ronald0411

New Member
Goedenavond.

Sinds vandaag een bromvivacity gekocht heb nog een snorviva staan en kan die gebruiken voor onderdelen. (Ik weet enkele motorische onderdelen passen niet maar ok) vraag me niet uit welk jaar want heb t kentekenbewijs nog niet binnen en te lui om rdw te checken op kenteken. Maar, hij maakt een gruwelijke herrie met de e-starter. Echt een ratelend klingelend geluid. Hij start btw wel..
Nu ben ik benieuwd wat dit zou zijn? De bendix, startmotor of of ..? Iemand een idee ? foto voor de kijk erbij IMG-20230116-WA0019.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

shopping

'Foto voor de kijk erbij'
 
Ben alleen nieuwsgierig hoor.. Wat is het voor iets..?motorisch?

Sportline 4 van 2006.

Maar daar zit wegens een grote verbouwing een euro 1 blok onder van een speedfight LC
Ik heb er eigen kwa onderhoud nooit op bespaard toen die nog in volle dienst was.

Laatste wat ik veranderd heb is wel weer enkele jaar geleden.

Vrij recent was nog een andere achterband.. Zat een winterband op.. Maar die had een lek in de zijwand en was niet meer te repareren.
Achterband was wel een 2ehandse die ik bij de dealer vandaan heb gehaald.. Vond het belangrijker dat ik ermee kon rijden.. En wilde er toen al niet meer teveel geld in steken.. De uitlaat is ook een 2ehandse die ik online hebt gekocht.. De oude was een zelfde maar daar zat later een lek in de bocht waar die normaal gelast word. stond dus open en ging herrie maken.. En daarom deze 2ehandse uitlaat.


Cilinder is een originele en ook nog 2ehands gekocht.. Heb wat imitatie cilinders erop gehad, maar daar was ik nooit echt tevreden mee. En liep daarmee ook slecht.

Bij ombouw is er een euro 1 blok onder gekomen, die had ik compleet gereviseerd. Subframe en frame rubber heb ik toen ook vervangen.

Achter remschijf was er ook nieuw erop gekomen.. En de complete remklauw systeem voor de achter zijde (achter rem is inderdaad hier remschijf)

Doe hem weg omdat hij wel loopt en start.. Maar de scooter is niet meer wat het geweest is.

Hij rijd nog wel, maar als je geen risico wilt lopen raad ik er niet aan om erop te rijden.. (deed het zelf altijd wel) hij reed en kwam van A naar B dus vond het wel best.

Verkoop hem daarom voor sloop (of onderdelen) je kan hem ook als je hem veel liefde geeft ook wel goed rijdend krijgen..
Motor start verder wel gewoon goed.

Reden van de ombouw van euro 2 blok naar euro 1 blok is gedaan.. Omdat ik nooit de elektrische oliepomp op dat ding goed hebt gekregen.
Ding liep altijd arm.

Heb al een paar keer dat dell orto oliepomp aandrijver ding vervangen. De oliepomp is al eens vervangen geweest (dacht dat het eventueel een probleem met de pomp was) en daarna wist ik het niet meer.. Toen ook nog een andere kabelboom geprobeerd. Dacht dat misschien een kabel niet goed was en dat verhinderde het signaal en daardoor de oliepomp niet goed zou werken.. (olie pomp systeem was overigens wel goed ontlucht.. Heb deze procedure gedaan en kwam toen wel pulsjes olie eruit gelopen. Maar was wel minimaal)
Wat ik er van begrepen heb is dat als je gewoon niet harder gaat dan 45km/u de olie pomp zal voldoen.
(overigens kon dat ding altijd rond de 75km/u op de teller) dus als je al boven 45 km uit kwam de pomp altijd te weinig gaf.

Daarna heb ik maar gewoon het hele systeem eraf gehaald (want het schoot totaal niet op ) en heb er het eerste model kabelboom erin gezet voor de digitale kilometer teller.

Voor de rest heeft die vanaf 2012 gereden tot 2017 als hoofdscooter.. En daarna er ernaast gehouden als reserve scooter. In geval ik problemen met me hoofdscooter zou hebben.
 
Last edited:
Okey!....... Weet ik even genoeg eurokit.
Danku voor het mooi omschreven stuk.

Momenteel mijn viva gestript van alle kapjes en beginnen met schoonmaken.

Ding heb een jaar stil gestaan. Buiten onoverdekt. Never ever schoongemaakt, dus dat word een leuk klusje..
Zat er niet in! Bij mijn snorviva ook geen kapje en die start perfect.

Denk toch ook de startmotor even omzetten van de snor naar brom.
Verstandig idee lijkt me
Post automatically merged:

Zou het niet kunnen zijn dat die kapjes gewoon vastzitten in de carterkap?
Post automatically merged:

Iemand een idee wat dit voor uitlaat is? of het merk ervan?
Screenshot_20230118-211701_Gallery.jpg
 
Last edited:
Back
Top