Vivacity loopt slecht

Ron1971

Member
Beste
Ik heb een peugeot vivacity 2 takt die heel erg inhoud bij volgas.
Carburateur is ultrasoon gereinigd en alles op.valse lucht gecontroleerd. Nieuwe bougie.
Wat zou het de oorzaak zijn?
Zie filmpje
 
Advertisement - register to remove this

Klinkt als overslaande vonkt. Heb je de CDI al vervangen? Dat is een kwaal bij deze dingen. Zit rechtsvoor achter de onderkuip. Ik heb deze in ieder geval al een ontelbaar keer vervangen. Wat ook belangrijk is, is het spatwater bougiekapje die in de koelkap geklikt zit. Deze hoort tussen de bougiedop en achterwiel. Één keer met regenachtig weer zonder kapje rijden, en je krijgt dit resultaat.
 
Staat hij gewoon niet te rijk afgesteld, zie er allemaal blauwe walm uitkomen..

En welke bougie zit erin? Heb je al eens een nieuwe geprobeerd?

Zou er een NKG BP7HS erin zetten omdat de bougie dop op die scooter al ontstoord is.

Meest voorkomende fout is dan alsnog een BPR7HS erin te draaien.. Alleen dat word de verbranding heel slecht en gaat er van alles aankoeken in de cilinder.

Daarnaast zou ik ook even de bougie kabel na kijken.. Als die poreus word of is is het wel de tijd om die te vervangen.

Zou ook aanraden om even naar je sproeier maten te kijken.. In een snor hoort ongeveer een 54 te zitten.. Hoger is voor een bromfiets.
 
Klinkt als overslaande vonkt. Heb je de CDI al vervangen? Dat is een kwaal bij deze dingen. Zit rechtsvoor achter de onderkuip. Ik heb deze in ieder geval al een ontelbaar keer vervangen. Wat ook belangrijk is, is het spatwater bougiekapje die in de koelkap geklikt zit. Deze hoort tussen de bougiedop en achterwiel. Één keer met regenachtig weer zonder kapje rijden, en je krijgt dit resultaat.
Cdi is vervangen
Post automatically merged:

Wat is de juiste afstelling ?
Er zit een nieuwe bougie in. Br7hs. Lijkt me sterk dat hij hiermee slecht loopt
Bougie kabel zou ik na moeten kijken.
Sproeier maat weet ik niet maar is de originele en brandschoon.
 
Last edited:
Ik zou de sproeier maat toch maar even na kijken en even melden.. Want dan zien we zo of dat die misschien toch te rijk staat.
Dat die origineel is kan je niet weten want je hebt hem niet nagekeken.. Misschien heeft iemand anders eraan gezeten.

Anders kan je wellicht ook een te rijk probleem hebben met de olie pomp.
Komt er teveel olie gaat die ook stotteren.. Want die blauwe rook uit je uitlaat zegt toch wel iets..
 
Dit lijkt sterk op een ontstekings probleem.

Kan ook veel zand en troep achter het vliegwiel zitten.
Zou zeggen laat hem dat maar eerst schoon maken, misschien zit er dan wel gratis verbetering in.
Post automatically merged:

Met dit uitlaatje moet je de sproeier meestal 8-10 maten vergroten dan standaard sproeier 54.
Het lijkt op ontstekingsproblemen maar dit kan ook armigheid zijn.

Niet met een snor cilinder? lijkt mij wel raar 8- 10 maten groter. (dat is nog wel wat)

Als je al groter moet zal dat hoogstens 4 maten zijn.. Dus dan staat deze momenteel gewoon veelste rijk afgesteld..En dat belemmerd de ontsteking nogal veel. Bougie slaat steeds vet.. En dat is niet gek met die blauwe walm die eruit komt.. Zou het zelf niet raar vinden dat de olie ook te rijk staat.
Of je doet er EUROL 2tak olie in (en dat is in mijn ervaring gewoon goedkope rommel)
Doe er maar eens castrol 2takt olie erin of van kroon oil.. Dat spul loopt veel beter met minder rookuitstoot.

Die Eurol 2takt olie is zo dik dat je het beter kan verdunnen.
 
Back
Top