Vivacity loopt slecht in laag gas

Raceketel

New Member
Ik heb een Peugeot Vivacity uit 2005 setup is:
Malossi multivar
Yasuni z uitlaat en voor de rest is alles volledig orgineel
Als ik mijn scooter de hele nacht stil heb laten staan en ik probeer hem in de ochtend weer te starten valt hij steeds uit (hij start wel maar blijft dan alleen heel laag stationair lopen bij elk beetje gas slaat hij af)
Als ik dan een beetje remreiniger in het luchtfilter spuit is er niks meer aan de hand. Ook merk ik dat hij tussen alleen stationair en boven 1/4 gas loopt als ik daar tussen zit vallen de toeren weg en als ik dan niet gas bijgeef of los laat slaat hij af. Ik ga er van uit dat dit met de afstelling van de carb te maken heeft maar snap zelf niet precies wat het nou is.
 
Advertisement - register to remove this

Je scooter loopt niet op gas mar op benzine.

Maargoed je begint met je luchtschroef dicht te draaien. Dan 1.5 slag open en dan net zo lang tot je mengsel goed is. Dan begin je met de stationairschroef te spelen tot ook dat klaar is. Als je een zelfde carburateur erop schroef als voorheen en de rest hetzelfde is hoef je niks aan de sproeier te doen. Maar dan komt mijn volgende vraag wat was er mis met je oude carb? Kan weinig aan kapot gaan namelijk
 
De schroefdraad in de oude carb was volledig verrot waardoor de carb niet goed aansloot op het spruitstuk en dus valse lucht trok.
Maar ik ga dus proberen de luchtschroef verder open te zetten in de hoop dat dit helpt.
 
Hij doet het nu wel beter en hij valt niet meer uit maar het probleem dat hij het niet goed doet tot 1/4 gas is nog steeds niet opgelost zal ik dan toch maar eens een kleinere sproeier proberen?
Post automatically merged:

Of de gasnaald?
 
Sorry voor de zeer lage reactie vanwege het beginnen van school had ik even geen tijd om aan de scooter te werken maar het is gelukt om het probleem op te lossen het was een combinatie van teveel brandstof in het algemeen maar de gas naald moest iets verder open. En nu loopt hij weer perfect.
Bedankt voor iedereens hulp.
 
Is een orginele gurtner 12.5 en er zit een sproeier 70 in dat had ik in de oude carb ook toen was alles in orde

Geloof dat niet dat het een originele gurtner is.. (niet om je aan te vallen)

Zie weinig redenen waarom 9/10 meer geld zou uitgeven dan nodig..

Een originele gurtner is best prijzig ding.. Dus als die van jouw rond de 30 - 60 euro heeft gekost is het vast een imitatie carburateur.

Origineel kost je zeker 220 euro.
 
Back
Top