Vivacity LC project

_ImNotHqcking_

New Member
Hallo allemaal!

Ik heb een aantal maanden geleden mijn eerste scooter gekocht als niet werkend en heb besloten hier aan te gaan knutselen, ik heb inmiddels al een hoop veranderd en ben van plan er nog een hoop aan te doen (motorisch en uiterlijk), nu heb ik dus ook recentelijk besloten de scooter LC te gaan maken gezien je er dan wat meer uit kan halen. Ik loop dus nu alleen tegen een probleempje aan en dat is als volgt: Ik heb een radiateur gemonteerd op de plek van de voorkap, hierdoor past de kap er dus niet meer op aangezien er dus ook een reservoir bij moet. Ik weet dat er vast mensen zijn die dit sowieso al eerder hebben gedaan alleen kon ik bij de search niet vinden over projecten waarvan dit dus ook zo is. Ik zit dus nu met het probleem dat die kap niet past, ik heb nagedacht en kwam op het idee om wellicht een sf kap erop te zetten met hier en daar een aanpassing, alleen trekt dit weer een hoop aandacht aangezien de voorkant dan van sf is en de rest vivacity, weet niet of dit ook wok waardig zal zijn. Ik heb ook gezien dat iemand de radiateur op de kap had (zie foto) maar dat maakt het volgensmij ook wokwaardig, misschien dat een van jullie mij in de juiste richting kan wijzen.. Zie bijlagen voor wat ik nu heb gemonteerd. met voorkap bedoel ik waarvan het een kap is met een 1 erop van sportline.

Groet,
O.
 

Attachments

  • IMG_8973.jpg
    IMG_8973.jpg
    423.5 KB · Views: 16
  • vvc.jpg
    vvc.jpg
    266.4 KB · Views: 16
Advertisement - register to remove this

Denk dat je beter een Piaggio radiateurtje kan pakken. Zoals van een zipje, die moet wel passen. En anders is er nog wel meer ruimte op zo'n ding toch? Achter het voorwiel bijvoorbeeld?
Dat gevaarte voorop je voorkap is een foto van internet toch mag ik hopen? Anders had ik maar ff zonder die voorkap rond gereden hoor
Ben wel benieuwd hoe je die voorkap van een speedfight wil laten passen op de ronde vormen van een vivacity
 
Dankjewel voor je reactie!

Yup die polini scooter is van internet, vind dat er niet best uitzien om eerlijk te zijn, radiateur achter het voorwiel is niet mogelijk toch? Heb gekeken maar daar zit geen ruimte en of ophanging waarmee te spelen valt. Ik ga even kijken voor zo’n zip radiateur type 2?

Groet,
Post automatically merged:

Dit is tussen het frame en het voorwiel
Post automatically merged:

Radiateur past met voorkap erop, alleen zodra het reservoir er bij komt dan past het niet meer
Post automatically merged:

Radiateur past met voorkap erop, alleen zodra het reservoir er bij komt dan past het niet meer
 

Attachments

  • 1F75905E-FF3D-47E1-B98B-798EC55C85F3.jpeg
    1F75905E-FF3D-47E1-B98B-798EC55C85F3.jpeg
    157.2 KB · Views: 18
Last edited:
Daar kun je wel iets bedenken toch zoiets passend te krijgen? Desnoods las je een strip.op je frame.

Ja zo'n zip radiateurtje heb ik er ook nog wel paar voor je liggen
 
Ja in principe zou het reservoir ergens anders kunnen toch? Weet niet hoe dat namelijk zit met de stroming van de vloeistof, als ik hem ergens anders plaats of bedoel je dat anders?
Post automatically merged:

en wat vraag jij voor zo’n radiateur?
 
Zou een lasapparaat van de lidl genoeg zijn kwa kracht? Bijv een van €60
Post automatically merged:

Ik heb even de radiateur opgemeten en heb hier de afmetingen (kan 1cm afwijken)

Totale afmeting 31cm breed 22cm hoog

Rad zelf zonder pijpjes mee geteld 24cm breed 16cm hoog
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    213 KB · Views: 9
Last edited:
Ik heb nu 2 kromme plaatjes recht geslagen en er tussen verwerkt hierdoor gaat de radiateur iets in plaats naar beneden, het reservoir heeft nog helaas niet genoeg ruimte
Post automatically merged:

nader inzicht zitten er kabels in de weg die van het stuurslot nog aangesloten moeten worden, plus kabels van km teller etc, ik ga is zien hoe het beneden achter het voorwiel dan plaats zou kunnen vinden dmv een beugeltje of staal strip
 

Attachments

  • IMG_8984.jpeg
    IMG_8984.jpeg
    232.5 KB · Views: 7
  • IMG_8983.jpeg
    IMG_8983.jpeg
    251.2 KB · Views: 7
  • image.jpg
    image.jpg
    107.7 KB · Views: 12
Last edited:
Daar kun je wel iets bedenken toch zoiets passend te krijgen? Desnoods las je een strip.op je frame.

Ja zo'n zip radiateurtje heb ik er ook nog wel paar voor je liggen
Ik heb even zitten denken, wat als ik de kappen “passend” maak, gat erin zodat het reservoir ook past , weet niet of dat wok waardig is? Heb jij enig idee?
 
Als ik je een advies mag geven :
Stop ermee , verkoop het spul ga iets beginnen met Piaggio of Minarelli .
Ik ben ook eens begonnen met een Speedfight 3 Project ... was zeer geslaagd, echter ben flink op mijn bek gegaan met tijd en verkoop prijs . moest veel geld bij , alleen de onderdelen al .
 
Als ik je een advies mag geven :
Stop ermee , verkoop het spul ga iets beginnen met Piaggio of Minarelli .
Ik ben ook eens begonnen met een Speedfight 3 Project ... was zeer geslaagd, echter ben flink op mijn bek gegaan met tijd en verkoop prijs . moest veel geld bij , alleen de onderdelen al .
bedankt voor je eerlijke advies, echter is dit mijn aller eerste scooter, en voor mij zit hier al aardig wat geld en tijd in daar niet van. Voor jou zal het het niet waard zijn maar voor mij weer wel. Ik vind het leuk om te kloten aan een scooter, een aerox bijv. Of een zip zijn nogal duur om fouten mee te maken. Ze zijn vaak ook al voorzien van LC compatibiliteit, (als ze dat niet al zijn. Ik hou van het onmogelijke. Vandaar dit project. Veel van jullie zullen het waarschijnlijk ook biet waard vinden maar daar kijk ik anders tegenop. In ieder geval bedankt voor je oprechte advies!
 
bedankt voor je eerlijke advies, echter is dit mijn aller eerste scooter, en voor mij zit hier al aardig wat geld en tijd in daar niet van. Voor jou zal het het niet waard zijn maar voor mij weer wel. Ik vind het leuk om te kloten aan een scooter, een aerox bijv. Of een zip zijn nogal duur om fouten mee te maken. Ze zijn vaak ook al voorzien van LC compatibiliteit, (als ze dat niet al zijn. Ik hou van het onmogelijke. Vandaar dit project. Veel van jullie zullen het waarschijnlijk ook biet waard vinden maar daar kijk ik anders tegenop. In ieder geval bedankt voor je oprechte advies!
Ik waardeer je doelstelling , die had ik ook ... zoals ik al zei : als ik het had geweten .. had ik een Piaggio of Minarelli Project gestart .
Dit gaat je veel en tijd kosten ......en (veel verlies ) ... No Offence oid.
Koste mij totaal 1950 ,00 verkocht voor 1450 ,00 excl, arbeid ... dus reken maar uit ...
Als ik nu een Wrak van een Zip opbouw ( 2-takt ) gaat die voor leuk geld weg)
 

Attachments

  • black-bullet.jpg
    black-bullet.jpg
    178.3 KB · Views: 6
Last edited:
Ik waardeer je doelstelling , die had ik ook ... zoals ik al zei : als ik het had geweten .. had ik een Piaggio of Minarelli Project gestart .
Dit gaat je veel en tijd kosten ......en (veel verlies ) ... No Offence oid.
Klopt, ben zelf ook niet van plan het nu te verkopen mocht het project afzijn, ten tweede doe ik er sowieso veel kennis van op wat ik eventueel later weer kan gebruiken. Dat is niet te koop, ben wel van plan later nog een zip te halen maar voor nu nog ff niet. Zijn me wat te duur gezien de scooter zelf al redelijk prijzig is
 
Klopt, ben zelf ook niet van plan het nu te verkopen mocht het project afzijn, ten tweede doe ik er sowieso veel kennis van op wat ik eventueel later weer kan gebruiken. Dat is niet te koop, ben wel van plan later nog een zip te halen maar voor nu nog ff niet. Zijn me wat te duur gezien de scooter zelf al redelijk prijzig is
Gelukkig is de "kennis" die je dan hebt opgedaan van een totaal ander motorblok en heb je je er dus nog geen flikker aan. Mijn advies voor je er nog meer gwld in pompt koop een piaggio of minarelli
 
Back
Top