vivacity lagers en keeringen vervangen

Elixz

Vivacity snor tuning
Hallo mensen,

Ik heb een tijdje geleden mijn keeringen kapot gereden. Aan de kant van mijn ontsteking kwam er in eens een tering hard geluid als of mijn uitlaat er af lag. Dus ik snel kijken maar de uitlaat zat er nog prima op dus leek het me wel de keeringen.

Nu komt mijn vraag, ik heb bij de locale scootershop hier gevraagd of hij dat kon maken maar hij wilde er 75 euro voor hebben. Nou had een vriend van mij gezegt dat ik het hier eens een bericht moest plaatsen en vragen of iemand mij hiermee kan helpen om die dingen te vervangen. Die vriend van me zei dat ik nieuwe lagers en keeringen nodig had, maar ook een nieuwe krukas wat me wel een beetje raar leek.

Is er hier iemand in de omgeving hengelo overijssel die mij daarmee kan helpen, kan natuurlijk tegen betaling als moet of een krat pils als dat meer voorkeur heeft :p

Mvg,
Elixz
 
Advertisement - register to remove this

elixz, over een maandje ben ik in enschede beschikbaar voor je, wil ik ze wel vervangen. Als je zolang kunt wachten tenminste;)
 
als een keerring lek is zal ie echt niet meer geluid gaan maken..

een krukas vervangen doe je niet zomaar , dan moet deze kapot zijn , echter is het wel zo dat als je de boel toch los hebt en de boel niet vertrouwd of al veel km's heeft gedraaid dat het dan net zo verstandig is om er een nieuwe goeie krukas in te zetten , maar dat is niet perse nodig en zeker niet als alles nog origineel is en prima lijkt.

maar nogmaals , dat zijn echt niet de keerringen , dus ik zou er eerst eens achter komen wat het wel precies is...

verder , je kunt wel proberen goedkoop te doen , maar goedkoop is niet perse beter , en dus mischien alsnog duur... ;)
 
hallo, de scooterboer heeft mij verteld dat het tandwiel van mijn krukas helemaal afgesleten is en dat hij moet vervangen worden. weet iemand wat de beste krukas is die niet megaduur is aub, het mag best wat kosten maar ik wil me niet blauw betalen aan een degelijke krukas. aahja het betreft een vivacity 2005
mvg
 
euh ik heb nog een vraag, de garagist zei dat hij de varioplaat had verwijderd maar de rolletjes niet verving omdat mijn krukas helemaal versleten is dus dat hij niet aan de rolletjes kon komen??? klopt dit? of kun je wel je rolletjes vervangen zonder aan de krukas te komen waar het tandwiel zit? want dan vervang ik gewoon zelf mijn rolletjes. ik had zelf ook een technigas next uitlaat eronder gezet en nu is de varioplaat eruit dus moeten de rolletjes en trekveren toch vervangen worden? want als ik nu rijdt als hij warm staat dan gaat hij vlot naar 50-55 ongeveer en dan blijft hij daar hangen in lage toeren maar klimt heel langzaam naar 75 op de teller.
 
Voor de varioplaat verwijderd moet je namelijk ook de vario eruit halen, lijkt me dan nogal raar om dan geen nieuwe gewichtjes erin te doen.
 
Ja dat vond ik ook heel raar, hij beweerde dat hij de rolletjes niet heeft vervangen omdat het tandwiel van mijn krukas versleten is.
 
Last edited:
Back
Top