Vivacity lage top

Ollie

New Member
Hallo,

Ik heb al een tijdje een Vivacity maar de top is erg matig. Het is alsof de motor te hard loopt voor maar 54 km/u top. Ik vermoed dat het iets is onder de carterkap aangezien de motor qua geluid hard en goed loopt. Ik ben er alleen niet zeker van wat het precies is. De vario is een klein beetje versleten, net zoals de v-snaar waar de tanden een beetje bol zijn geworden. Ik vraag me af of jullie met deze info mij kunnen helpen!


Setup:

-Peugeot Vivacity 2005 2t
-stnd blok
-12mm carb
-64 sproeier
-6gr rollen
-doppler terugloop
-geen gradenplaat
 
Advertisement - register to remove this

je geeft zelf het antwoord al , vario en v snaar vervangen helpt al een heleboel , waarschijnlijk heb je nu over toeren omdat je snaar te smal is of je rollen versleten. En als je vario (bedoel je de loop vlakken van de snaar) een beetje versleten is , ja wat is dan wijsheid .
 
Wat bedoel je precies met een te smalle snaar? Mijn rollen zijn net nieuw. Op mijn vario maar de v snaar loopt zie je normaal een lijn aan de buitenkant waar de snaar komt. Bij mij is zie je een soort ovaal waar t versleten is aan t begin. Ik maak thuis wel even een foto ervan. En inderdaad hij maakt teveel toeren voor maar 54km/u!
 
Je v snaar heeft een bepaalde breedte b.v 18 mm , dit staat op de snaar. Als de maat te smal is b.v15mm scheelt dat bij gelijk toerental in snelheid , omdat de snaar minder hoog komt. Ik heb b.v verleden week mijn scooter een onderhouds beurt gegeven , deze maakte bij 55km op de teller , tegen de 9000 toeren . De snaar was in de breedte 3 mm versleten , nog 15mm breed . Met een nieuwe snaar die 18mm is maakt hij nu bij 55km
7500toeren. En als de vario echt ovaal aan het slijten is zou ik dat wel vervangen , en kijken of er geen speling op de krukas zit.
 
Back
Top