Vivacity high end start loopt niet zonder choke.

Hallo iedereen,

Mijn vivacity start niet zonder choke. Ik had er ongeveer 15km mee gereden en hij liep top. Tijdens het rijden viel die opeens uit en wou ie starten, maar niet stationair lopen. Nu loopt ie helemaal niet meer als choke omlaag is.

Setup:

Mhr replica
26mm polini pwk
Hpi
Roost pv70

Liep ook veel zwarte drap uit de uitlaat.

Advertisement - register to remove this

Ik ben geen tuner maar, is een 26mm carburateur voor een 70cc-tje niet een beetje erg groot?
Hoe zit het met de compressie en vonk, brandstof krijgt hij gezien onderstaande quote genoeg.

Liep ook veel zwarte drap uit de uitlaat.
Olie of benzine of beide?

Wat heb je zelf al bekeken/gecontroleerd/geconstateerd/uitgesloten etc......?

Ik ben geen tuner maar, is een 26mm carburateur voor een 70cc-tje niet een beetje erg groot?
Hoe zit het met de compressie en vonk, brandstof krijgt hij gezien onderstaande quote genoeg.

Olie of benzine of beide?

Wat heb je zelf al bekeken/gecontroleerd/geconstateerd/uitgesloten etc......?
Bougie vervangen en hoeft prima vonk. Heeft compressie. Olie of benzine geen idee. Eventueel te rijk gemengd, maar dat zou er niet voor zorgen dat ie niet zonder choke kan lopen.

Maat van de sproeier? Carter vol benzine? Bougie vet geslagen? En ik heb het al eerder gezegd, dit ga je nooit fatsoenlijk afgesteld krijgen.
Nieuwe bougie in gedaan. 111. Heb 101 en 119 geprobeerd. Inlaat eventueel afhalen en leeg gooien is wat je bedoelt.
Ook op tijd want dit is een binnerotor die micrometer werk verlangt.
Post automatically merged:

Weet je dit zeker, want nu start de scooter helemaal niet meer, heb ik begrepen!
ontsteking heb ik met micrometer op 4mm gezet en dubbel gecheckt.

Bougie vervangen en hoeft prima vonk. Heeft compressie. Olie of benzine geen idee. Eventueel te rijk gemengd, maar dat zou er niet voor zorgen dat ie niet zonder choke kan lopen.
Ja natuurlijk wel haha als er teveel olie inzit komt het ook moeilijker tot ontbranding.....

Als je met dit mengsel blijft proberen gaat het nooit goedkomen. Tank leeg en schoonmaken. 1op40 mengen en nieuwe bougie erin en dan kijken hoe of wat

En buiten dat alles is een 26 veeeeel te groot. Hoe groter je carb hoe lastiger dit vaak.is af te stellen

Write your reply...
Back