Vivacity gaat traag

vivaspin

Banned
Hallo iedereen,
Mijn peugeot vivacity brom gaat maar 67kmh:Z echte kms(zo'n snelheidsbordje langs de weg). Nou wilde ik harder rijden ong.75-80kmh.
Wat moet ik precies doen.

Rollen:8.5gr(met 7,5grams ging ie 60kmh)
sproeier:62
Gianneli reverse
50cc
Rode drukveer
mallosi zwarte trekveertjes
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

jaa, rode drukveer, maar weet niet of ie van malossi is, maar is mijn drukveer nou te sterk of te zwak? en 70cc wil ik geen moeite doen op een viva. ik koop liever dan een runner die ik makelijk opvoer tot 90kmh. maar ja wil tog die viva en hoor van mensen dat hun vivas makelijk 85 halen enz met gianneli/yasuni r
 
owkee, dat is goed om te weten miss dat het een oorzaak is?, maar ja weer een probleem die ik vandaag heb ontdekt is dat als de scooter egt warm word dan trekt ie 0-10kmh erg slecht op maar als ie koud is wel goed
 
Vario kun je nog vervangen > Malossi / Polini
Koppeling kun je nog compleet vervangen > Zou ik ook voor malossi gaan.
Als gezegd 70cc.. met een ietwat grotere carberateur (16-17.5 mm) .. gaat ie zo 110 :)

Maja ben je wel een paar honderd euro weiter ! :eek:


Nog grotere sproeier al geprobeerd ? Maybe in de range van 80-85 ? :) Met daar8ter weer een powerfilterje ?
 
Vario kun je nog vervangen > Malossi / Polini
Koppeling kun je nog compleet vervangen > Zou ik ook voor malossi gaan.
Als gezegd 70cc.. met een ietwat grotere carberateur (16-17.5 mm) .. gaat ie zo 110 :)

Maja ben je wel een paar honderd euro weiter ! :eek:


Nog grotere sproeier al geprobeerd ? Maybe in de range van 80-85 ? :) Met daar8ter weer een powerfilterje ?

Jezus als je het over onzin hebt... echt hoor :|

Vario vervangen is nergens voor nodig, als de originele peugeot vario nog goed is is deze prima.

Koppeling vervangen ga je ook helemaal niets van merken, tenzij je met originele trekveren niet uit komt, dan is een verstelbare koppeling wel fijn.

Alleen een 70cc met een grotere carburateur heb je ook al niets aan want de 110 ga je never nooit halen met originele vertanding.

Powerfilter is al helemaal grote rotzooi.
 
owkee, dat is goed om te weten miss dat het een oorzaak is?, maar ja weer een probleem die ik vandaag heb ontdekt is dat als de scooter egt warm word dan trekt ie 0-10kmh erg slecht op maar als ie koud is wel goed

dat is een kwestie van afstellen als hij warm is...

hoe klinkt hij bij het wegrijden? heeft hij veel toeren nodig voordat hij wegrijdt?
 
Vario kun je nog vervangen > Malossi / Polini
Koppeling kun je nog compleet vervangen > Zou ik ook voor malossi gaan.
Als gezegd 70cc.. met een ietwat grotere carberateur (16-17.5 mm) .. gaat ie zo 110 :)

Maja ben je wel een paar honderd euro weiter ! :eek:


Nog grotere sproeier al geprobeerd ? Maybe in de range van 80-85 ? :) Met daar8ter weer een powerfilterje ?

lol dude je moet niet over zoon zaken praten als je er niks van kent. heel jou post is 1 bs verhaal.
 
Peugeot heeft origineel al een vrij sterke drukveer er in toch? Gelijk aan +- malossi rood.

Je kan kijken of je carb wel optimaal afgesteld is, en verder gewoon niet al te veel verwachten van zon reverse.. als je over de 70 echte gaat zit je al aardig tegen de max van zon originele vivacity volgens mij. Dat zal op je tellertje dan wel 80/85 zijn waar je vriendjes het over hebben ;)
 
70cc..
En waarom die rode drukveer? Maak daar maar een gele van. (Als je over Malossi praat tenminste)
Drukveer kan makkelijk nog een witte malossi op.. Zou alleen geel pakken bij een 70cc cilinder. Voor alleen een snel uitlaatje is geel nog een beetje zwaar.

De hoofd sproeier lijkt mij ook wat te klein. Ik zat met zo`n uitlaat op peugeot al rond de 76 - 82. (met orginele carburateur.)
Rollen zou ik rond de 6,5 - 7,5 proberen. Een reverse is best een vel uitlaatje op peugeot.
 
Drukveer kan makkelijk nog een witte malossi op.. Zou alleen geel pakken bij een 70cc cilinder. Voor alleen een snel uitlaatje is geel nog een beetje zwaar.

De hoofd sproeier lijkt mij ook wat te klein. Ik zat met zo`n uitlaat op peugeot al rond de 76 - 82. (met orginele carburateur.)
Rollen zou ik rond de 6,5 - 7,5 proberen. Een reverse is best een vel uitlaatje op peugeot.

sproeier is goed, want bougie heeft een bruine kleurtje.
6,5-7,5 grams rollen is te licht heb ik al geprobeerd en maakt veel te veel overtoeren,.
Ik ga proberen de rolletjes te mixen, ik ga 3 van 7grams en 3 van 8,5 grams proberen is dat miss een goed idee?
 
Back
Top