Vivacity gaat niet harder dan 70

Marcdebuck

New Member
Hallo! Ik heb een vivacity (2 takt 50cc) waarbij de vario ring verwijderd is een andere uitlaat op zit (yasuni r uitlaat) en andere trekveren. Nu zie ik heel veel voorbij komen dat als ze hem ontgrenzen hij al 80/85 op de teller loopt. dit is bij mij dus niet het geval, hoe kan dit?
 
Advertisement - register to remove this

Je hebt op dit moment niet alleen de scooter ontgrenst maar ook een andere uitlaat gegeven.
de prop moet uit de uitlaat voor goed vermogen.

en het blok moet daarop worden afgesteld, de trekveren zijn en goed begin.
maar ook de sproeier en rollen zijn hierbij belangrijk.

maar voor we verder gaan hebben we wel meer info nodig over de scooter.
complete setup is wel nodig om een beetje advies te kunnen geven.
tevens staat er al veel over beschreven als je even de zoekfunctie gebruikt.
 
Je hebt op dit moment niet alleen de scooter ontgrenst maar ook een andere uitlaat gegeven.
de prop moet uit de uitlaat voor goed vermogen.

en het blok moet daarop worden afgesteld, de trekveren zijn en goed begin.
maar ook de sproeier en rollen zijn hierbij belangrijk.

maar voor we verder gaan hebben we wel meer info nodig over de scooter.
complete setup is wel nodig om een beetje advies te kunnen geven.
tevens staat er al veel over beschreven als je even de zoekfunctie gebruikt.
Allebei de proppen zijn eruit hij loopt nu 70 op de teller. Alles is standaard behalve wat ik hier boven heb gengram. er zitten nu zwarte trekveren in (1500 toeren) en rolletjes van 8 gram.
 
Je hebt bij Yasuni R in de demper ook nog een begrenzing zitten, 70 op teller heb je gps gemeten? zou wel 65 uitvallen.

Zoals al vermeld moet je even aangeven welke sproeier je hebt, met yasuni ga je makkelijk paar maten hoger zitten.
Je kan ook een wat sterkere drukveer erin zetten.

Als hij in top beetje golft in zn snelheid heb je of te veel of te weinig benzine, neem aan te weinig als je sproeier niet hebt aangepast.
Beter een te grote dan een te kleine sproeier!! Anders krijg je een vastloper
 
Je hebt bij Yasuni R in de demper ook nog een begrenzing zitten, 70 op teller heb je gps gemeten? zou wel 65 uitvallen.

Zoals al vermeld moet je even aangeven welke sproeier je hebt, met yasuni ga je makkelijk paar maten hoger zitten.
Je kan ook een wat sterkere drukveer erin zetten.

Als hij in top beetje golft in zn snelheid heb je of te veel of te weinig benzine, neem aan te weinig als je sproeier niet hebt aangepast.
Beter een te grote dan een te kleine sproeier!! Anders krijg je een vastloper
Klopt in de demper is hij er ook uit. Ik zal is gaan checken wat voor sproeier erin zit. Lijkt me dat die nog standaard is maar geen idee hoe groot die dan is.
 
Maakt eigenlijk niet uit hoe groot hij nu is, van wat ik zie zal het rond de 50 liggen.
Maar probeer gewoon wat maten hogerop, is hij nu 50 (bij wijze van spreken) begin bij 60 en werk je weg omlaag, sproeier maten van hoog naar laag om dus die vastloper te voorkomen.
 
Wat is het bouwjaar van je scooter? Kan zijn dat het een euro 2 model is vanaf 2005.. En dan is de kans groot dat je een kortere vertanding in je blok hebt zitten.. Van de euro 1 modellen had je nog een langere erin zitten van een speedfight oudere model.

Bij nieuwere model scooter zal die bij de 60 km per uur op de teller al iets hoger in toeren willen gaan lopen.. En bij 65km/u op de teller begint die heel hoog in de toeren te draaien. Met een langere vertanding heb je een heel klein beetje minder optrek.. Maar een goede 80km/u op de teller zou je wel moeten kunnen halen.
 
Wat is het bouwjaar van je scooter? Kan zijn dat het een euro 2 model is vanaf 2005.. En dan is de kans groot dat je een kortere vertanding in je blok hebt zitten.. Van de euro 1 modellen had je nog een langere erin zitten van een speedfight oudere model.

Bij nieuwere model scooter zal die bij de 60 km per uur op de teller al iets hoger in toeren willen gaan lopen.. En bij 65km/u op de teller begint die heel hoog in de toeren te draaien. Met een langere vertanding heb je een heel klein beetje minder optrek.. Maar een goede 80km/u op de teller zou je wel moeten kunnen halen.
Hij komt uit 2005
 
Ja kan wel, maar dat is wel wat uitgevogel als je er niet bekend er mee bent.

Je moet dan deze set met een andere set vervangen.. Je raakt wel je snelle optrek wat kwijt, maar word meer uitgesmeerd naar meer top toe.

En opletten dat je bijv je primaire ingaande as het zelfde kan tellen als je tweede set. Maar verschil zit hem in dat de ene grove tanden heeft en de andere fijnere tanden.. Die kan je dus niet zomaar even omwisselen. Dus wel fijn bij fijn houden en grof bij grof.

Je moet wel opletten dat je bij de uitgaande as een dunnere as hebt en de nieuwere dikker kunnen zijn.
 
Ja kan wel, maar dat is wel wat uitgevogel als je er niet bekend er mee bent.

Je moet dan deze set met een andere set vervangen.. Je raakt wel je snelle optrek wat kwijt, maar word meer uitgesmeerd naar meer top toe.

En opletten dat je bijv je primaire ingaande as het zelfde kan tellen als je tweede set. Maar verschil zit hem in dat de ene grove tanden heeft en de andere fijnere tanden.. Die kan je dus niet zomaar even omwisselen. Dus wel fijn bij fijn houden en grof bij grof.

Je moet wel opletten dat je bij de uitgaande as een dunnere as hebt en de nieuwere dikker kunnen zijn.
Dat klinkt idd als een hoop werk haha. Is er nog een manier waardoor hij wat harder kan lopen? Met 80 op de teller ben ik namelijk al blij.
 
ga je niet halen met die vertanding.. Als je het al haalt zit je echt zeer dik in de overtoeren dat het blok zo onder je kont eruit klapt.

Sport vario gaat je ook niet helpen. Aangezien het voor top vrijwel niks doet op dat blok.
 
90/95 km op de teller haal je ook wel met een top performance thropy 50cc met blauwe cilinderkop..

Daar voegt die 70cc vrij weinig extra aan toe dan wat meer acceleratie met optrekken..
 
Wat is het bouwjaar van je scooter? Kan zijn dat het een euro 2 model is vanaf 2005.. En dan is de kans groot dat je een kortere vertanding in je blok hebt zitten.. Van de euro 1 modellen had je nog een langere erin zitten van een speedfight oudere model.

Bij nieuwere model scooter zal die bij de 60 km per uur op de teller al iets hoger in toeren willen gaan lopen.. En bij 65km/u op de teller begint die heel hoog in de toeren te draaien. Met een langere vertanding heb je een heel klein beetje minder optrek.. Maar een goede 80km/u op de teller zou je wel moeten kunnen halen.
Welke vertanding raadje aan ik heb namelijk het zelfde probleem met mijn Vivacity 2007
 
Die van een speedfight lc moet je hebben.

Volgens mij 12/43-12/47

Als het goed is heb je nou iets van 12/x -12/45 erin zitten. Olie aftappen en dan de tandwielen eruit nemen en na tellen.
 
Back
Top