Vivacity gaat nauwelijks terug in toeren

TR2

Member
Ik heb een vivacity die 50 cc 13,5 carb en technigas uitlaat 6 gram rollen. Hij start en rijdt goed behalve dat hij non stop gas geeft, hij kan vanaf 20 tot 40 km per uur gaan zonder dat ik m’n hand op het gas heb en als ik ff rem zonder gas te geven blijft de scooter kracht geven. Best gevaarlijk dus…
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb nieuwe pakkingen gedaan bij de cilinder ( voet en kop pakking). Ook de beide pakkingen bij de spruitstuk zijn vernieuwd. Tussen de spruitstuk en de carb was nog goed.

Advertisement - register to remove this

Even ratelen:

- Valse lucht, kan maar dat lijkt mij sterk

- TE hoge stationair? Controleer de afstelling van de carburateur

- Het kan ook zijn dat de gasnaald niet goed terug komt.

- Loopt je gaskabel nog goed?

- staat de gaskabel niet te strak als je deze terugdraai?

Even ratelen:

- Valse lucht, kan maar dat lijkt mij sterk

- TE hoge stationair? Controleer de afstelling van de carburateur

- Het kan ook zijn dat de gasnaald niet goed terug komt.

- Loopt je gaskabel nog goed?

- staat de gaskabel niet te strak als je deze terugdraai?
Ik heb veel aan de stationair en lucht schroef gedraaid, heeft niet veel geholpen… ik ga er vanmiddag grotere sproeier in doen. Gas naald komt keurig terug. Gas kabel volgens mij niet te strak en loopt volgens mij ook nog goed.

op deze manier krijg je het nooit goed lopend, haal de hele carb uit elkaar, als ie toch uit elkaar ligt maak m gelijk schoon, en monteer alles weer correct,

zoals hij nu staat ziet het er ook uit als je 1/3e gas geeft, geen wonder dat ie uit zichzelf rijdt,

dit is zonder gas neem ik aan? dit is echt niet juist. krijg je het gas naar onder geduwt?

En met die tape ziet er ook niet al te best uit. ik zou de hele bedoeling even juist monteren
Is zonder gas ja, hoe bedoel je naar onder geduwt? En het tape heb ik daar omdat het kapje wat daar zat was afgebroken.
Post automatically merged:

op deze manier krijg je het nooit goed lopend, haal de hele carb uit elkaar, als ie toch uit elkaar ligt maak m gelijk schoon, en monteer alles weer correct,

zoals hij nu staat ziet het er ook uit als je 1/3e gas geeft, geen wonder dat ie uit zichzelf rijdt,
Zal ik doen, maar heb alles volgens mij er goed in gezet… dus weet niet hoe ik dat kan veranderen.

Ik heb een vivacity die 50 cc 13,5 carb en technigas uitlaat 6 gram rollen. Hij start en rijdt goed behalve dat hij non stop gas geeft, hij kan vanaf 20 tot 40 km per uur gaan zonder dat ik m’n hand op het gas heb en als ik ff rem zonder gas te geven blijft de scooter kracht geven. Best gevaarlijk dus…
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb nieuwe pakkingen gedaan bij de cilinder ( voet en kop pakking). Ook de beide pakkingen bij de spruitstuk zijn vernieuwd. Tussen de spruitstuk en de carb was nog goed.
Beste TR2,

Je hebt een iets te grote sproeier waardoor die in het begin een beetje verzuipt.

Kan misschien zijn , dat de v-snaar , of koppeling slipt . Als je wel toeren maakt , zou de koppeling aan moeten grijpen , als de snaar strak genoeg staat , en de trekveren niet te zwaar zijn .

Back