Vivacity dun slangetje

Kiefviev

New Member
Hallo,

Gisteren heb ik de cilinder van mijn vivacity vervangen, wat goed ging. Toen ik mijn luchtfilter er terug op wilde zetten stootte ik perongeluk een slangetje dat d.m.v. een pinnetje in de carburateur vastzit kapot. Het slangetje loopt richting de ontsteking naar de uitlaat (zie foto). De scooter loopt gewoon nog perfect. Nu is mijn vraag wat voor functie het slangetje heeft en of het nodig is hem te maken, zoja hebben jullie suggesties hoe? Het gaatje waar het slangetje inzat op de carburateur lijkt trouwens te zuigen.

Groeten Bram
 

Attachments

  • 0A823210-AD4E-459B-AB89-4F00C905529C.jpeg
    0A823210-AD4E-459B-AB89-4F00C905529C.jpeg
    411.3 KB · Views: 55
  • 390EB2B6-9A91-4C5B-8284-95917D1CA054.jpeg
    390EB2B6-9A91-4C5B-8284-95917D1CA054.jpeg
    412.5 KB · Views: 57
  • A49EAAFD-BAF8-4709-ABF1-D9EAB03A6B68.jpeg
    A49EAAFD-BAF8-4709-ABF1-D9EAB03A6B68.jpeg
    415.1 KB · Views: 53
Advertisement - register to remove this

loopt dat onderste slangetje naar je olie tank? Het is toch een tweetakt ? Dan zou ik niet meer starten , maar eerst het slangetje (aansluiting )
repareren , lijkt me een membraam wat door je vacuum olie in je carter toelaat . ik kan het ook mis hebben , maar start niet eerder voor je van een expert uitsluitsel hebt , voor je alles stuk draait.
 
Dit is een euro 1 motor blok..

Euro 2 motorblok heeft op die plaats inderdaad geen mechanische oliepomp meer maar een elektrische aan de linkerkant onder de voeten plank dicht in de buurt van de carburateur.
 
Is voor de oliepomp naar de carburateur.

Dikke slang is van olie tank naar oliepomp.. Ja het zit daar op een erg onmogelijke plek. Vlakbij de uitlaat.
loopt dat onderste slangetje naar je olie tank? Het is toch een tweetakt ? Dan zou ik niet meer starten , maar eerst het slangetje (aansluiting )
repareren , lijkt me een membraam wat door je vacuum olie in je carter toelaat . ik kan het ook mis hebben , maar start niet eerder voor je van een expert uitsluitsel hebt , voor je alles stuk draait.
Bedankt voor jullie reacties!
 
Dus dat wat ik dacht een membraam is de pomp , en dat dunne slangetje geeft de olie door aan de carb als ik het goed begrijp ?
Dus niet meer draaien maar repareren.
Is voor de oliepomp naar de carburateur.

Dikke slang is van olie tank naar oliepomp.. Ja het zit daar op een erg onmogelijke plek. Vlakbij de uitlaat.
Ik heb trouwens nog een vraag voor jullie. Het pinnetje dat in de carburateur zit en de carburateur verbindt met de oliepomp is eruit/afgebroken. Kan ik dit op een simpele manier reparen of zou ik gewoon zelf gaan mengen?
 
Ik heb trouwens nog een vraag voor jullie. Het pinnetje dat in de carburateur zit en de carburateur verbindt met de oliepomp is eruit/afgebroken. Kan ik dit op een simpele manier reparen of zou ik gewoon zelf gaan mengen?

Slangpilaar is dat.. Die kan je volgens mij niet zomaar makkelijk vinden.. Misschien is er een bedrijf die ze heeft liggen. Maar dan moet het oude gat opgeboord worden en dan is best wel precisie werkje.. Dus word dan zelf mengen.
 
Persoonlijk zou ik de boel weer origineel maken want zelf mengen "is a pain in the ass", tenminste dat is mijn mening.
Als je de nippel op de carburateur niet gerepareerd krijgt (tenminste dat denk ik wat je bedoelt met pinnetje) koop dan een nieuwe of gebruikte carburateur.
 
Persoonlijk zou ik de boel weer origineel maken want zelf mengen "is a pain in the ass", tenminste dat is mijn mening.
Als je de nippel op de carburateur niet gerepareerd krijgt (tenminste dat denk ik wat je bedoelt met pinnetje) koop dan een nieuwe of gebruikte carburateur.
Vind het persoonlijk wel meevallen, tevens kost een nieuwe originele carburateur meer dan 100 piek en een gebruikte is altijd een beetje riskant.
 
Als ik me niet vergis kun je deze gewoon afkoppelen. Slangetjes eraf halen en klaar. En is het een dicht systeem verder.
Vroeger haalden we het pompje weleens eraf en een plaatje op het blok.
Maargoed, makkelijker was dus de slangen los halen en olietank eventueel verwijderen.


Die massakabel op je uitlaat wil je trouwens misschien even heroverwegen.
 
Als ik me niet vergis kun je deze gewoon afkoppelen. Slangetjes eraf halen en klaar. En is het een dicht systeem verder.
Vroeger haalden we het pompje weleens eraf en een plaatje op het blok.
Maargoed, makkelijker was dus de slangen los halen en olietank eventueel verwijderen.


Die massakabel op je uitlaat wil je trouwens misschien even heroverwegen.
bedankt voor je antwoord, maar een massakabel op me uitlaat?? Ik begrijp je niet helemaal
 
Back
Top