Vivacity carters

TBouman22

Member
Goeiedag heren,

Ik heb een vivacity sportline uit 2005 die volledig uit elkaar ligt. Nou ben ik op t moment aan gekomen, dat ik de carters grondig moet reinigen. Heb online gekeken maar niks goeds kunnen vinden... wat kan ik gebruiken om het heel goed schoon te krijgen? Het liefste een badje ofzo voor al die kleine hoeken.. moet wel een beetje mooi worden voor als de 70cc erop komt.. had zoutzuur voorbij zien komen. Maar dat durf ik niet aan zonder eerst goede info daarover te hebben gehad. Niet dat ik straks na n uurtje kijk en t blok opgelost is.... hoop dat jullie een tip hebben.

Mvg tom
 
Advertisement - register to remove this

Eerst afspuiten zodat er geen modder eraan zit.
Of beter gewoon even sponsje erover halen en wat dreft.

Daarna laten drogen.. En in een ontvetterbak de rest van de zooi eraf wassen. Of diesel gebruiken of een goede ontvetter.

Als het voor 90% schoon is kan je de rest eventueel ook in een warm water bad laten uitkoken.. Daarna weer drogen.

Anders word het daarna parel stralen of met soda stralen. (gebruik er vooral geen straal grit voor, anders word het een maanlandschap
 
Eerst afspuiten zodat er geen modder eraan zit.
Of beter gewoon even sponsje erover halen en wat dreft.

Daarna laten drogen.. En in een ontvetterbak de rest van de zooi eraf wassen. Of diesel gebruiken of een goede ontvetter.

Als het voor 90% schoon is kan je de rest eventueel ook in een warm water bad laten uitkoken.. Daarna weer drogen.

Anders word het daarna parel stralen of met soda stralen. (gebruik er vooral geen straal grit voor, anders word het een maanlandschap
Hallo,

Hartelijkdank voor deze ideeen!
Het afspuiten had ik inderdaad al gedaan en dat was al n wereld verschil. Tank wel even een jerrycan diesel en ga daar mee aan de slag! Nogmaals super bedankt kan hier wat mee.
 
Zand stralen is nogal een raar begrip. Aangezien er geen Zand meer voor gebruikt word wegens gezondheidsredenen .
Maar eigenlijk is het grit stralen..

En voor alu dan zeker geen grit aanraden maar gewoon glas parel of soda blast. Omdat dit een betere afwerking geeft aan het carter.
 
Zand stralen is nogal een raar begrip. Aangezien er geen Zand meer voor gebruikt word wegens gezondheidsredenen .
Maar eigenlijk is het grit stralen..

En voor alu dan zeker geen grit aanraden maar gewoon glas parel of soda blast. Omdat dit een betere afwerking geeft aan het carter.
Had ook een pure velgen reiniger gezien waarmee iemand op youtube zijn hele carter netjes mee had gekregen. Mag niet langer dan 2 minuut erop had die t over, omdat het aluminium dan zou aantasten.
 
Diesel icm dremel met borstel voor de hoekjes. Helemaal prima voor een straat scooter.
 

Attachments

  • IMG_20210706_190155_507.jpg
    IMG_20210706_190155_507.jpg
    87.6 KB · Views: 10
  • IMG_20210706_190155_568.jpg
    IMG_20210706_190155_568.jpg
    79.4 KB · Views: 9
  • IMG_20210706_190155_449.jpg
    IMG_20210706_190155_449.jpg
    94.1 KB · Views: 10
Met die velgenreiniger kan je ook hele andere dingen maken ;)
Als je doelt op GHB maken met velgenreiniger heb je er geen verstand van. Zou niet weten wat je anders maakt met velgenreiniger... Maar dat terzijde, blok laten parelstralen is 1 van de makkelijkste en grondige manier om alles eraf te krijgen. En ziet er echt super uit als alles weer in elkaar zit op zo'n vers carter
 
Als je doelt op GHB maken met velgenreiniger heb je er geen verstand van. Zou niet weten wat je anders maakt met velgenreiniger... Maar dat terzijde, blok laten parelstralen is 1 van de makkelijkste en grondige manier om alles eraf te krijgen. En ziet er echt super uit als alles weer in elkaar zit op zo'n vers carter
Klopt, ik bedoelde GHB. En ja, ik daar ook totaal geen verstand van. Zou ik ook niet willen. Ik neem geen drugs. Komen alleen maar problemen van.
 
En dan nog het feit dat er in ghb alleen een zelfde ingredient zit als in velgenreiniger. Anders liet ik het in het weekend ook wel lekker links liggen
Maar dat doet er niet toe
 
Back
Top