Vivacity bouten en veertje over.

Niels.skuurt

New Member
Hallo iedereen, ik heb een probleempje. Ik heb drie bouten en een veertje van mijn vivacity alleen heb ik geen idee waar deze moeten. Heb en jullie een idee? Ik hoor het graag.
20220827_111927.jpg20220827_112437.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Tja, jou verhaaltje daar kunnen we niets mee.
Wat heb je gedaan van te voren.
Wat heb je uit elkaar gehaald?
Je hebt iets gedaan en nu heb je onderdelen over, dus graag meer info.
 
Tja, jou verhaaltje daar kunnen we niets mee.
Wat heb je gedaan van te voren.
Wat heb je gehaald?
Je hebt iets gedaan en nu heb je onderdelen over, dus graag meer info.
Dat veertje lag bij mijn elektrische choke kapje ernaast. Kheb de caberateur dus los gehad. Voor de rest de uitlaat en carterkap alleen die zitten nu weer vast (misschien hier wel iets vergeten). En nu heb ik de koelkappen en de buddy nog los. Alleen kan ik nergens een idee krijgen waar ik deze moet stoppen.

Want voor de koelkap voor over de cilinder heb ik al 2 bouten en voor de koelkap over het vliegwiel heb ik ook 2 bouten.

Kan je hier iets mee?
 
Ik denk als jij zo'n maat bouten overhoud na een klus aan een scooter moet je toch ergens zien waar ze er niet inzitten.
De veer zou ik ook echt niet weten.
Misschien iemand hier op het forum iemand die vaak aan een vivacity sleutelt.
 
Ik kan de grootte van het veertje niet goed inschatten op de foto.
Heb je de elektrische choke misschien uit elkaar gehaald want daar zit ook een veertje in?

Kijk eens naar onderstaand Youtube filmpje van een dorpsgenoot van mij, het wordt voor jouw interessant rond de 6de minuut.

 
Ik heb het idee dat de Bouten van de uitlaat zijn , en die bussen afstand bussen voor de uitlaat.
Ja ik denk het niet, want ik heb nu deze en die zitten ook op m'n andere viva. Precies deze bouten.20220829_152230.jpg
Post automatically merged:

En zoals hier te zien is denk ik dat dat busje altijd tegen de bout moet, omdat die bout rond loopt.20220829_152530.jpg
Post automatically merged:

Ik kan de grootte van het veertje niet goed inschatten op de foto.
Heb je de elektrische choke misschien uit elkaar gehaald want daar zit ook een veertje in?

Kijk eens naar onderstaand Youtube filmpje van een dorpsgenoot van mij, het wordt voor jouw interessant rond de 6de minuut.

Hmm, dat zou hem misschien kunnen zijn ja. Ik kan het me niet meer herinneren of ik hem eruit heb gehaald.
20220829_152829.jpg
 

Attachments

  • 20220829_152829.jpg
    20220829_152829.jpg
    171.6 KB · Views: 0
Last edited:
Dat veertje denk ik dat er naartoe is gestuiterd. Alleen die 3 bouten wil ik wel echt weten. Iemand echt geen idee?

Deze m8 bout is ook iets vet. Dus moet ergens in hebben gezeten lijkt wel..
20220903_102741.jpg
 
Ja zal toch ergens gaten hebben zitten waar normaal een bout in zit en nu geen.
Dat moet toch opvallen als je jou scooter eens goed gaat bekijken.
 
die pasbussen/centreerbussen ... zijn die niet van de oliepmp?

misschien hier?

Die bouten herken ik niet voor het oudere model.



Die bouten met een conische kop en vulbusje is volgens mij niet origineel van de scooter. Het zou van een gebruikte imitatie uitlaat kunnen zijn..
Die worden daar vaker voor gebruikt (zeker ook die vulbusjes)
 
Ik ben er achter. Die 2 korte zijn van een windscherm zei de oude eigenaar. Die hij hiervoor erop had gemonteerd. Gebruikte hij om z'n spiegel vast te zetten. Ze zaten dus los in de buddy toen ik de scooter kocht . Bedankt voor het meedenken!
Post automatically merged:

Ik ben er achter. Die 2 korte zijn van een windscherm zei de oude eigenaar. Die hij hiervoor erop had gemonteerd. Gebruikte hij om z'n spiegel vast te zetten. Ze zaten dus los in de buddy toen ik de scooter kocht . Bedankt voor het meedenken!
Dat veertje laat ik. Ik heb alles los gehad waar een veertje zou moeten kunnen zitten.
 
Back
Top